9 mars 2012

Trevligt på en tråkig dag

UPPSTÄLLNING Här kan du se några av dem som var hemma hos mig igår kväll. Längst till vänster står husse. Jag ligger framför och kontrollerar att han sköter fjärrutlösaren till kameran som han ska. Sedan kommer min Per, som åkt ända från Mantorp. Jämte honom står min David, Pers och Agnes bror och Evan och Emilys pappa. Han kommer från Seattle. Så har vi Essa, kusinbarn till husse, som i vanliga fall bor i Uppsala. Mellan Essa och min Agnes står Astrid, som bor i Vermont i USA. Så är det Agnes från Frankrike, där hom bor med sin fula katt. Och jämte Agnes står Eloise, som åkt ända från Vermont liksom Jim, som står längst ut till höger. Jim och Eloise var i Panama när farfar dog, men skyndade sig hit. Mellan dem står Ingrid, deras dotter, som bor i Connecticut. Jim är husses kusin.

Det är väldigt tråkigt att farfar är död och han begravdes i går.
Men en ljusning i bedrövelsen är att det kommit så många släktingar för att trösta mig. De flesta är fortfarande kvar, så jag visar bara lite bilder sedan igår kväll. De första kom när det fortfarande var ljust, de andra är fotograferade i husets mörker.
Det är den första bilden som är bäst, för den är jag med på.
Ikväll ska alla komma hit igen för att äta. Jag kan se fram mot ännu en trevlig kväll och många tallrikar att fördiska.


Hej så länge
Sverker

Leg. släktkär


FLERA Vid bordet sitter Carol, husses kusin, och Leo. De kom hela vägen från Boston, för att träffa mig. De flamsiga flickorna till höger är Ingrid och Astrid. Astrid bodde hos husse i ett år och gick i skola i Tranås. Men henne kan jag prata svenska, med de övriga får jag ta till min engelska.

MER FLERA Till höger ser du Eric som sitter och pratar med Jim. Farfar och Erics mamma var kusiner. Husse var och hälsade på Eric när han bodde i Victoria i Kanada, sedan hälsade han och min Agnes på honom när han bodde i New York. Nu bor han i Oslo och husse och Agnes var på hans och Tones bröllop där.

ÄNNU FLERA Tone, som är gift med Eric sitter och språkar med Eloise. Det var Tone som fick Eric att flytta från New York till Oslo. Har du träffat Tone, så skulle du förstå honom. Jag kan bara tillägga att alla, alla är väldigt snälla som kom till mig under denna svåra tid.

2 kommentarer:

  1. Översta bilden....kul, man ser tydligt när du ger husse instruktioner att trycka på självutlösaren men du glömmer bort att le mot kameran Sverker. =)
    /wi o lu

    SvaraRadera
  2. Lovely to see so many of our family together. This would please Lasse and Helen very much!

    SvaraRadera