20 mars 2012

Skotten i Toulouse har gjort mig rädd

LÄSKIGT Här står min Agnes bland massa svarta motorcyklar. Det har visat sig att det är sådana som farliga mördare har, men det visste inte Agnes då.

I vanliga fall är det lite nervöst att ha min Agnes i Toulouse. Efter vad som hänt nu är det inte bara nervöst, nu är jag rädd. Att ha min Agnes i en stad där det far runt en vettvilling och skjuter folk tar på nerverna. Bara inget händer min Agnes.

De mord som har varit har ägt rum bara 10-15 minuters promenad på de platser hon måste vara på. Dels läser hon på universitet, och dit måste min Agnes åka tunnelbana. Sen arbetar hon också. Då måste hon också förflytta sig i den otäcka och farliga staden.
Jag vet precis var Agnes skulle vara nu. Hon skulle vara hemma hos sin Sverker.
Hej så länge
Sverker

Leg. rädd


OTÄCKT Hela staden är full med svarta motorcyklar och så min Agnes. Hoppas hon inte går omkring där nu. Husse har sagt åt henne att undvika folksamlingar och det gör hon ju här.

LÄTT Det är inte konstigt att min Agnes ser orolig ut. På sådana här smågator är det lätt för en elak människa att försvinna med sin svarta motorcykel.

BRA Bara Agnes skulle kunna hålla sig hemma hos sig, så skulle jag inte vara så orolig. Sen tycker jag att det skulle vara trevligare om hon hade en västgötaspets som heter Sverker som kudde, istället för att ha en ful katt som heter Lucy.

RÄTT Det här är helt rätt. Det är sommar och varmt och jag tar med mig min Agnes på en löptur här hemma. Dels är det inte farligt här, men om något skulle hända så har hon med sig en stark och snygg skyddshund som heter Sverker.

1 kommentar:

  1. Förstår dig verkligen att du tycker att den bästa och säkraste platsen för Agnes är hemma hos dig i Tranås! Hoppas hon skyndar sig att komma hem till dig. Hälsningar från Lotus

    SvaraRadera