21 mars 2012

Isfri soluppgång – precis som jag lovade

ISFRITT Redan igår var sjön isfri. Precis som jag lovade dig. Men solen gick aldrig upp, dessvärre. Men idag kommer den utlovade bilden med sol, dock utan spegelblankt vatten.

Om du kom ihåg så förutsade jag dagen för islossningen med 100% säkerhet i min blogg för två dagar sedan. Det är så vi proffs arbetar.
Jag lovade också att jag följande dag skulle presentera bildbevis att sjön var isfri. Nu blev det inte så, utan det fick stå över till förmån för händelseutvecklingen i Toulouse, där min Agnes och hennes fula katt bor. Det är så vi journalister arbetar.


I vilket fall som helst, var jag uppe med solen idag. Jag väcker alltid husse när jag hör tidningsbilen komma, vilket sker cirka 5.30. Själv vill jag ligga och sova, men jag vet att han vill ha så färska nyheter som möjligt.
Samtidigt gick jag ut på balkongen och blickade mot den uppstigande solen, som belyste den isfria sjön med sina, för dagen, varma strålar.
Eftersom det var vårdagjämning igår och solen är varm, ska husse och jag gå och ta ut trädgårdsmöblerna nu. Snart är det sommar och då kommer min Agnes.
Hej så länge
Sverker

Leg. solhydrolog


SOLUPPGÅNG Ser du någon is någonstans? Är det som jag lovade dig? Precis. Rätt svar är nej och ja. Nu får vi bara hoppas att alla motorbåtar har gått sönder, så vi kan få det tyst och skönt, precis som vi har det på vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar