5 maj 2011

Ett tragiskt kattöde

SYND OM Jag tycker faktiskt synd om Agnes fula katt Lucy. Men fin utsikt har hon.

Jag fick nyss ett mail från husse, som är i Frankrike hos min Agnes, med lite bilder. Igår var Agnes fula katt hos veterinären, och nu är det synd om henne. Jag trodde aldrig jag skulle tycka synd om en katt.


Hej så länge
Sverker

Leg. medhund

FÅNGE Här är stackars rädda Lucy i sin bur hos veterinären. Hon fick stanna hos djurdoktorn hela dagen. Någon gång under dagen, blev hon steriliserad. Det kan inte vara kul. Nu kan inte hon få kattungar längre. Men å andra sidan finns det så många katter.

ROLIGARE När husse och Agnes hämtade Lucy, träffade husse två riktiga djur i väntrummet, alltså hundar. I brist på sin lilla Sverker, klappade husse båda hundarna. Hunden till vänster hade en ful matte, så hon fick inte vara med på bilden.

GOSIG Hela natten sov lilla Lucy (Agnes fula katt) på kudden jämte Agnes. Jag tror Lucy var jätteglad över att vara hemma.

4 kommentarer:

  1. Du är en fin hund du Sverker. Hälsningar från Mindy och mina sju valpar.

    SvaraRadera
  2. Oj! De valparna skulle jag vilja hälsa på. Jag är sååå snäll och försiktig. Jag har hälsat både på harungar och ett rådjurskid och bara nosat försiktigt.

    SvaraRadera
  3. nämen ojdå det var ju inte bra

    SvaraRadera