19 april 2011

Jag ser ner på dagens ungdom

PÅ TOPPEN Är man på toppen, kan man se ner på andra. När jag var på Sommenbygdens brukshundklubb för att titta på unghundarna, skaffade jag mig en fysisk topplats också. På så sätt får man en god överblick.

Det klankas mycket på ungdomen idag. Hurudana är de egentligen? Jag beslöt att själv ta en titt på årets valpkurs, för att kunna bilda mig en egen uppfattning.

– Oj, där är Sverker utropade alla, när jag kom promenerandes in på plan där valpkursen höll hus.
Genast var jag omgärdad av söta små valpar och unghundar, som gärna ville hälsa på mig. Är man känd så är man.
Hur de skötte sig. Nu kan man ju inte begära att de ska vara fullkomliga som jag. Tvärtom. Men det var gott gry i barnen, och får de bara mogna ska det nog bli hund av dem också. De var faktiskt riktigt trevliga och duktiga. Lyssnar de bara noga på sin lärare så blir allt bra. Det finns hopp om dagen ungdom.
Att de skulle bli lika bra som jag är en utopi. Jag är ju världsbäst! I allt!

Hej så länge
Sverker

Leg. valpinspektör

PUSS En del av de små blev så glada, så att de hälsade på mig på franskt manér. Med en puss alltså.

OHH SVERKER Ryktet om min närvaro spred sig snabbt. Alla ville hälsa på sin idol. Det förstår jag ju.

REN Jag kontrollerade också hur de små skötte sin hygien. Fastän tassen var vit, var den just vit. Inget att klaga på där inte.

VAD SÄGER DU HUSSE Jag ville gärna veta vad husse tyckte om unghundarna. Vi delar åsikt där för en gång skull. De är fina!

2 kommentarer: