27 oktober 2014

Mitt lidande var dubbelt

EXEMPEL Ett bra exempel på en lidande hund. Nedböjt huvud, lidande blick. Det var sådana bilder jag skulle ha, men tagna under bordet hos min resursfamilj. Gärna skarpa också.

Vi, min husse och jag, var på kalas hos min resursfamilj i lördags. Det vill säga min husse var på kalas. Jag var bara en lidande ledsagare.

Som vanligt när det är kalas hos min resursfamilj, så deltar jag inte i själva ätandet. Detta trots att de inte gärna kan ha undgått att höra att jag var där. Med jämna mellanrum pep jag ihållande, från min plats under bordet.
När husse äter, så kan jag alltid hoppas på att han tappar lite. Det hände dock inte i lördags. Ingen annan heller tappade något. Alltså led jag. Jag kände nog hur gott det luktade av musslor, räkor och slarviga kräftor, så kallade hafskräftor.
Min husse hade fått i uppgift att fotografera mig, när jag satt/låg under bordet och led. Det borde vara en enkel uppgift för en som gått tre år i fotoskola. Men inte. Han glömde bort det. Han kom ihåg det först när alla hade ätit färdigt. Då tog han ett par suddiga bilder av skal. Ingen bild på när jag led under bordet.
Det blev alltså en kväll med dubbelt lidande för mig. Ingen fördisk blir det heller hos min resursfamilj. Det är verkligen synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. mobbad

RESTER Suddigt kort på resterna efter att husse hade vräkt i sig massa goda skaldjur. Inget foto som visar mitt lidande precis. Det var ju det jag hade beställt.

ÄTBART Det finns ju lite räkor kvar, men inte en enda till stackars Sverker. Detta trots att jag pep ihärdigt. Ingen fördisk blev det heller.

4 kommentarer:

  1. Fy, vilka snålvargar du omger dig med! Skaldjur som är så gott! / Lu

    SvaraRadera
  2. Nu attans var det verkligen synd om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där kan jag bara instämma 100 procent – eller mer.

      Radera