17 januari 2014

Här ser du Sveriges främsta konstexpert

KONSTKÄNNARE Jag var kallad till huvudkommunen för att titta på en konstutställning som min vänt Janina hade. Det är kalrt hon vill ha ett utlåtande från en av världens bästa konstkännare.

Nej, jag åkte inte till Stockholm bara för att fördiska. Men jag har fördiskat jättegod mat hos Janina. Mycket fördisk.
Nej, min huvuduppgift var att verka som konstexpert. Ett av mina främsta expertområden, (jämsides med många andra).
Det var min goda vän Janina som hade en konstutställning. Naturligtvis ville hon ha ett expertutlåtande.


Dagens blogg blir lite mer allmänt om dagen. Jag har inte program med, så jag kan korrigera bilderna som de ska. Färgerna blir fel.
Dagen började med frukost och en promenad i Bagarmossen. Sedan åkte jag tunnelbana. Jag är inte alls rädd i tunnelbanan. Dessutom träffar jag mycket folk och faktiskt andra hundar.
Vi klev av vid Medborgarplatsen och gick till galleri Kocks. Där hade Janina sin utställning.
Till utställningen kom också Gunnar och Britt, som jag träffat förut. De är, liksom Janina lekkamrater till husse i Mariefred. Men det var länge sedan. Förra årtusendet faktiskt.
Idag får du bara se lite miljöbilder. Min fantastiska recension kommer jag med senare.

Hej så länge
Sverker

Leg. konstexpert

SAMFÖRSTÅND Vi hade mycket att språka om Janina och jag. För det mesta var vi helt överens om att hennes tavlor var utsökt fina.

FEL Ett klagomål har jag rörande Janinas utställning. Det gäller inte tavlorna som sådana, men de hänger alldeles fel. Naturligtvis bör de hängas i ögonhöjd. En västgötaspets ögonhöjd.

LEKKAMRATER Detta är husses gamla lekkamrater. Du kan se en Britt, en Janina, en Gunnar och en husse. Fast det var länge sedan de lekte i Mariefred. Sisådär ungefär 50 år sedan. Nu möttes de tillsammans med mig . Det var extra roligt för dem.

FRITIDS Inne på en innergård i Mariefred låg detta lilla hus. Det hade husses gäng som något slags fritids när de var i 16 – 18 årsåldern. Det tyckte de var roligt. Janina har målat det fina konstverket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar