18 augusti 2013

Konstiga vaktkatter i USA

SKRÄMMANDE En sådan här fet katt riskerar du att stöta på om du är i USA. Tur att jag är hemma, även om jag självklart skulle kunna sätta katten på plats. Husse berättade att Boggie åt smör från matbordet. Det har jag också gjort.

Det börjar klarna lite vad man har katter till i USA. Här hemma är de ju, som du vet, fullständigt onödiga. I Amerika däremot använder man dem som vaktkatter. Utanför dörrarna ligger västgötaspetsstora ilskna katter.

När du närmar dig ett hus i USA får du se upp. Du vet aldrig hur många katter de har. En del är smällfeta. De kan du lätt springa ifrån. Men låt dig inte luras. Det finns en yttre skyddsmur också som vaktas av snabbare och smidigare katter. De heter vanligtvis Lucy. De feta brukar kallas för Boggie. Deras magar skumpar när de går mellan dörren och matskålen.
Ibland lämnar de feta katterna sin post vid dörren och tar sig med största möda ut i trädgården. Sedan måste de vila upp sig på staketet, som finns runt alla hus i USA. Därefter är det matdags.
Lucy däremot är ungefär som min Lucy. Lite blyg och hyfsat smal. Naturligtvis inte lika välbyggd och snygg som jag.

Hej så länge
Sverker

Leg. kattexpert

DÖRRVAKT Låt dig inte luras. Boggie ser kanske jovialisk (=löjligt slö) ut, men även en fet katt ska du vara försiktig med. De bits och klöser.

SKYDDSMUR Runt alla hus i USA finns det en skyddsmur av stockar. Uppe på dem ligger det attackkatter som heter Lucy, precis som min Lucy. Min Lucy är snäll, men lite löjlig.

4 kommentarer:

  1. Attackkatt låter hemskt farligt! Tur du har pölen mellan dig och dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inget man vill träffa en mörk regnig natt.

      Radera
  2. Är hundarna också tjocka där borta i Amerikat? / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse har inte nämnt något om det, så jag vet inte.

      Radera