31 januari 2013

Vi glömde bort vår store rorsman

RORSMAN Hur många gånger har min resurshusse inte tagit mig rätt väg över okända vatten? Och så glömmer både husse och jag bort honom på hans födelsedag. Fy på oss!

Detta är sent. För sent!
I måndags undrade jag varför alla flaggade för mig. Nu visade det sig att det för en gång skull inte var för mig. Det var för min resurshusse. Han fyllde år!


Hade jag inte haft så stilig päls, så hade du sett skammens rodnad lysa på mitt vackra huvud. Nu lyser skammens rodnad bara under pälsen. Husses rodnad lyser inte alls, för han har ingen skam.
Tänk att glömma bort min resurshusses födelsedag. Det är inte klokt, men så kan det bli ibland.
GRATTIS RESURSHUSSE PÅ FÖDELSEDAGEN!!!
På lördag ska minsann husse och jag fira honom här hemma.

Hej så länge
Sverker

Leg. bortglömmare

HÄNDIG Min resurshusse är en riktigt händig karl. Han kan till exempel måla sin båt på undersidan nästan alldeles själv. Naturligtvis behövs det goda råd från en expert (=mig) då och då, så färgningen blir som den ska.

BÄST Det här är väl allra bäst. Tänk att få sitta i resurshusses knä och bli kliad på magen. Det är grejer det. Dock finns det en risk att han plockar fram klotången. Det är det värsta som finns.

2 kommentarer:

  1. Hej Sverker!! Skicka ett riktigt stort grattis till resurshusse från mig.
    Hoppas han inte hittade klotången denna gången för det är ju vidrigt när den kommer fram.
    Hälsningar från Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ska hit på lördag. Tänk om jag bara kunde gömma klotången, vad livet skulle vara lättare.

      Radera