22 september 2012

Mer generande än så här kan det inte bli

FEL Jag har inget emot att Lucy får gå ut och gå. Jag tycker också om att ut och gå, så jag förstår henne. Men hon behöver ju inte gå jämte mig. Tänk om vi möter någon jag känner?

Det är tillräckligt illa att ha Lucy hemma.
– Oh, vilken söt liten katt, säger folk när de får se en skymt av Agnes fula katt Lucy som rusar förbi panikslagen.
Det är inte sådant man vill höra!
– Oh, vilken stilig och välbyggd västgötaspets, ska mina gäster säga istället.


Dessbättre är Lucy så skraj av sig, att hon alltid springer och gömmer sig när någon kommer. Så gästerna ser henne knappast och klappa henne kan de bara drömma om. Och då finns jag där istället!
Men nu har det hänt något otäckt. Det händer när katten följer med oss på promenader. Då trycker hon sig nämligen mot mig och lämnar mig inte i fred.
Jag känner faktiskt folk här. Vad händer om de skulle se mig med en katt klistrad emot mig? Vart tar min manlighet vägen då?
Nej om Lucy, Agnes fula franska katta, ska vara ute, så tycker jag att hon ska sitta i ett träd! Där gör hon sig bäst, eftersom hon knappast syns.

Hej så länge
Sverker

Leg. kattmagnet

RÄTT Så här ska det se ut! Lucy sitter i ett träd och dessutom är det väldigt svårt att se henne. Det är så det blir som bäst för alla inblandade..

6 kommentarer:

  1. Lucy känner sig kanske lite främmande i sitt nya land och då är givetvis Du en trygghet. Det är därför hon vill vara i närheten av den stilige, trygge Sverker.Innerst inne så tror jag att Du är liiiiiite smickrad/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle räck om hon höll sig på bekvämt avstånd (=7,8 – 12,27 meter). Då kunde jag ju låtsas att jag inte känner henne.

      Radera
  2. Alltså.....jag kan ju förstå att det kan vara lite pinsamt att ha en katta med på promenaden. Fast, hon tycker väl att Du är så stilig, så hon vill spegla sig i din glans...../Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag förstår henne alltför väl, men tänk om vi möter någon jag känner. Då är det inte så roligt.

      Radera
  3. Snyggt Sverker,
    det är klart att du ska låta Lucy gå bredvid dig!
    Eftersom du änså är så stilig och manlig, så föregår du med gott exempel och visar att vi alla skall ställa up för de svaga!

    Hälsningar från Bertha 3 år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bertha
      Men hon behöver väl inte trycka sig mot mig, eller?

      Radera