18 november 2011

Göran och Cattes favoritgäst

STILIGT På den här tjusiga bilden kan du se något riktigt stiligt. Du kan även se Göran och Catte. Det är de som står bakom mig.

Om du ska åka någonstans så ska du åka till Göran och Catte. Hur en snäll och trevlig person kan heta Catte (katt-e), begriper jag inte. I vilket fall som helst, så ska jag tipsa dig om en sak: håll dig i köket när Catte lagar mat. Det är väldigt gott och lönsamt. Catte är faktiskt min favorit och jag är säkert hennes. Hon kan allt om hundars behov. Där har husse mycket att lära.

Då jag beslöt mig att åka till Skåne för att hälsa på Göran och Catte, blev husse mycket glad. Det var ett tag sedan, så det var verkligen dags.
Jag tycker väldigt mycket om att gå längs havet och mat. Det har bjudits på mycket gott plus mycket fördisk som jag har kunnat hjälpa till med. Sen ibland är det lite upprörande att husse sitter och pratar med vårt värdpar. Detta tar ju bort uppmärksamheten från mig, men med lite gnäll så återställer jag snart ordningen. Det är ju faktiskt så, att det är jag som är viktigast.
Jag hade även glädjen att få träffa Johan en kväll och ge honom lite tips i hans yrkesroll. Jag gör allt för att glädja hjälpa mina medmänniskor.
Dessvärre träffade jag inte Vilja, men det ges väl fler till fälle. (Vilja har fått Lovisa, som är Göran och Cattes motsvarighet till Agnes. Vilja är en söt hundtjej.)

Nu är det snart dags för hemfärd, men jag ska se till att vi ses snart igen.

Hej så länge
Sverker

Leg. favoritgäst


KVÄLLSSTUND Så här såg det ut på kvällarna. Var är Sverker, undrar du säkert. Jag avvaktar! Jag avvaktar på fördisken. Den var både riklig och god.

MÄRKLIGT I trädgården bodde det en märklig gubbe. En huvudfoting utan fötter. Antagligen är det någon skånsk inavlad huvudfoting som har tagit denna groteska form. Varför han har valt att bo här, vet jag inte. Han svarade inte på tilltal.

NAMNTYPISKT Alla som heter Göran har en segelbåt. Det har min resurshusse Göran och det har min kompis Göran. Så här års har de lagt sina segelbåtar på land. Då kan man inte ge sig ut på världshaven, men man kan kontrollera att snörena, som hindrar båten från att smita, är ordentligt spända.

LÖNSAMT Ser du vilket fint samarbete? Långt innan det är dags för fördisk, så hjälper jag Catte i köket med att provsmaka den kommande måltiden. Det utföll alltid med belåtenhet, även om jag kunde tipsa om lite förbättringar för fulländlingens skull.

YRKESTIPS Johan, som är flygkapten, demonstrerade för mig en mycket besvärlig landning på flygplatsen i Stavanger. Som tur var så kunde jag undervisa Johan hur han skulle göra vid nästa flygning. Hans tacksamhet visste inga gränser.

2 kommentarer:

  1. Vilja hälsar att hon också tyckte det var synd att ni inte fick ses den här gången. Hon hade gärna visat dig hennes favoritplatser på stranden. Hon hade även behövt lite uppbackning mot grannkatten Tuss, som har för ovana att stryka omkring på Göran och Cattes tomt. Och fördisken delar hon artigt med sig, men däremot flygkaptenen Johan är hennes! (Jag tror Vilja är lite förälskad i Johan, men säg inte till henne att jag sagt det. Då tycker hon att jag är så pinsam.)

    SvaraRadera
  2. Grannkatten är avklarad. Vid två tillfällen fick jag upp katten i ett träd. Johan är min också, men av re välVILJA, kan jag dela honom.

    SvaraRadera