24 juli 2011

Jag fick inte följa med

NU SKA ÅKA Kom Egon, dags att åka hem, sade Egons husse. Visst tyckte jag. Kul med lite ombyte, så jag var snabbt vid bilen.

Egon har bott hos mig nu i många, många veckor. Eller om det var många dagar? Det gör han inte längre. Hans husse och matte kom och hämtade honom och jag fick inte följa med.

Det är alltid mycket roligare när Egon är här. Då har jag någon att leka med hela dagarna. Visserligen sover Egon mest, men det går att väcka honom.
En annan fördel är att jag förefaller så mycket pigga och snabbare. Egon är inte så snabb numera. Förr i tiden sprang han mycket, mycket snabbare, men jag var – och är – mycket, mycket smartare.
Men nu har Egon åkt hem. Egons husse och matte har semester. När man har semester är man ledig och då kan man lata sig hela dagarna. Så dock inte Egons flock. De ger sig åstad till fjällen och vandrar. Antagligen bara för att de tycker att det är för ont om myggor här.

Hej så länge
Sverker

Leg. kompis


INTE DU Nej, men du ska ju inte följa med hem till mig, sade Egon till mig när jag hoppat upp i hundutrymmet. Klart jag ska. Vi ska ju alltid hålla ihop.

HOS HUSSE Nej Sverker, du ska inte följa med, sade min resursmatte (= Egons matte). Du ska stanna hos din husse. Ja, det var ju bara att hoppa ut, eftersom de inte ville ha fint besök.

LÄNGTAR Nu kan jag bara stå här och se hur de åker iväg. Jag längtar redan efter Egon. Husse är väl OK, men visst är det roligare när Egon är här. Jag längtar redan efter den stunden vi ses igen.

3 kommentarer:

  1. Egon är väldigt söt/E-beth

    SvaraRadera
  2. Hej Sverker! Det var jätteroligt att träffa dig. Hälsa husse också. MVH Kristina och Ola

    SvaraRadera
  3. Vi kommer gärna också och hälsar på dig Sverker, för vi tycker att du är sån stilig kille. Vi lovar att ta med oss en falukorvstårta som vi kan festa på. Ska bara överskälla vår matte och husse och det blir nog inte så lätt, för de har alltid så mycket att göra. / Wi o Lu

    SvaraRadera