3 juli 2011

Alice kom för att träffa mig

TREVLIG Det här är jag som sitter och hoppas att Alice ska tappa lite wienerbröd. Du undrar förstås vem Alice är. Hon kommer från Frankrike och är här och besöker mig. Alice är jättesnäll. Du kan även se Agnes på bilden, men hon tappar sällan något.

Tänk vad det är fint med Internet. Hela världen kan se mig på min blogg. Naturligtvis vill de då träffa mig. Det ville till exempel Alice, så hon kom hit.

Alice kom hela vägen från Frankrike bara för att hälsa på mig. Det får hon naturligtvis göra och jag förstår ju franska. Jag hade en fransk au pair när jag var liten. Hon hette Valou.
Alice är 17 år och reser omkring alldeles själv i det exotiska landet Sverige. Om man bor i Frankrike är Sverige lika exotiskt, som Finland är för oss. Lustiga människor som pratar ett obegripligt språk.
Nu pratar faktiskt husse, Agnes och Alice engelska, men det gör inget för det förstår jag också. De har pratat om massor olika saker, men husse och Agnes har också berättat om vilka fina hundar västgötaspetsar är.
Nu vet Alice äntligen att västgötaspetsar är världen finaste hundras. Det visste hon inte före hon kom hit. Visst har väl Alice tur?

Hej så länge
Sverker

Leg. språkgeni

2 kommentarer:

  1. Trevigt med besök från Frankrike.Hälsa husse att han nu har sommarlov för jämnan evap

    SvaraRadera
  2. Husse till wi och lu3 juli 2011 kl. 23:49

    Bertil kan vara glad som slipper sommarloven. En stressig tid då det ska hinnas med allt från resor till renoveringsarbete och häckklippning m m (oändligt)

    SvaraRadera