20 september 2011

Min nya maxade vän Max

BLYG Först i början var Max lite blyg. Han gömde sig jämte sin husse. Det är ju ganska lätt att förstå. Hur skulle du reagera om du för första gången fick träffa en så känd och stilig västgötaspets som Sverker? (Det är jag som är Sverker.)

Jag har fått en ny granne. Max heter han och han är jättesöt. När Max blir stor, ska han bli en jakthund. Han ska inte jaga själv, utan han ska hjälpa sin husse att jaga. Jag jagar aldrig. Jag bara vallar.

Nu är Max bara min lekkamrat då och då. Vi kommer att stöta på varandra när vi är ute och går med våra hussar. Vi bor nämligen vid samma väg, fast jag bor mer centralt. Det är lätt att förstå för mitt hus är centrum, kan man säga. I alla fall för mig.
Max är sådär tre månader gammal. Jag är elva år, så jag är äldre.
Vi ska ha jätteroligt. Men min bäste vän, det är Egon.

Hej så länge
Sverker

Leg. valpvän


TASSPÅLÄGGNING Så småningom vågade sig Max fram till sin grind, för att hälsa på mig. Han kommer från Norge, och där hälsar man antagligen på varandra genom att lägga tassen på den andres nos. Samtidigt ska man räcka ut sin tunga. Det är ju precis så Max gör, så han är väldigt duktig.

BUSIG Usch jag blir så trött. Varför ska alla ungdomar busa? Varför inte leka någon stillsam lek? Ja, inte vet jag. Jag undrar om jag var likadan när jag var ung? Egon och jag leker alltid stillsamt.

2 kommentarer:

  1. Ja du Sverker nu får du mycket motion med den lille valpen.Du får ta den långa rundan varje dag nu om du skall hänga med den Norska hunden springrace ep

    SvaraRadera
  2. ni är söta som socker!

    SvaraRadera