1 januari 2011

Hej på er alla

Varför har inte du en blogg, Sverker, du som är så stilig, smart och rolig?
Ja, det är en fråga som alla mina vänner har frågat mig. Och där har de ju alldeles rätt.
Därför börjar jag att blogga idag. Idag är det den 1 januari 2011. Det är samma år som jag kommer att fylla elva år. Då får jag en falukorvstårta, om husse kommer ihåg min födelsedag i år.

Min husse heter B. Han är inte lika stilig och smart som jag. Han kan inte ens valla kor.
Jag har tre halvsyskon, kan man säga. Eller lillhussar och lillmatte. En lillhusse D, som bor i Seattle, en lillhusse P, som bor i Mantorp och en lillmatte A, som bor i Toulouse tillsammans med en ful katt(!!!!). Alla bor så långt borta, så jag inte ens mitt utmärkta väderkorn kan vädra dem. En bit skinka, kan jag vädra på långt håll. En löptik känner jag doften från på en kilometer.

Jag bor i en liten sommarstuga vid en liten sjö som heter Sommen med min stora, feta skulle jag vilja säga, husse B.

Nu ska jag inte skriva mer, för min husse och jag ska åka till farfar. Han är 96 år gammal. Jag är tio och får en falukorvstårta när jag fyller år.

Vi hörs snart

Sverker

1 kommentar: