7 juni 2011

De syndaste om

SYNDAST OM Jag tröstar Julia när hon var och hälsade på mig. Det var lite synd om henne eftersom hon inte fick äta jättegod ingefärskryddad rotfruktssallad. Men hon kände sig mycket bättre efter min tröst. Nu är det Sverker det är syndast om.

Om du såg igår så var Julia och hälsade på mig. Det var hon det var syndast om i hela världen för ett tag sedan. Doktorns har sågat och haft sig i hennes käke. Det var inte snällt, men ändå bra. Nu är det bara nästan syndast om i hela världen.

Där, runt matbordet i soliga hörnan, satt alla åtta personerna. Nästan alla åt fläskfilé kryddad med rosépeppar och färsk rosmarin från trädgården. Till detta en jättegod ingefärskryddad rotfruktssallad. Alla i huset åt och lät sig väl smaka av den goda maten, utom två. Det var en Sverker och en Julia. Oss var det syndast om. Julia åt bara husses goda delikatesspotatismos. Hon har stygn inne i munnen, och får inte tugga eller ens gnaga på ett tuggben. Sverker får tugga både kött och tuggben, men fick inget alls. Sålledes är det bara nästan syndast i hela världen om Julia. Men mest syndast är det om Sverker. För den skull kan ni gärna gå till Julias blogg och trösta henne. Då kanske att det inte alls är synd om henne, och det skulle ju vara bra.
– Ge inte något åt hunden, sade husse rått till de andra. Jag ansträngde mig verkligen att se svältande ut, men det hjälpte inte. Inget alls till mig. Ingen ens spillde.
Men sen fick jag faktiskt fördiska allt, så jag fick i mig lite smakprov i alla fall. Plus en och annan köttbit de hade lämnat. Det var gott.
Men slutsatsen av allt blev:

Syndast om i hela världen

1. Sverker
2. Julia

På torsdag fyller jag år. Får jag inga presenter och ingen tårta, ja då är det ännu mer syndast om mig.
Men jag hoppas på både tårta och presenter. Lämpliga presenter är tuggben, grisöron, hundgodis, oxfilé mm mm.

Hej så länge
Sverker

Leg. lidare


BLANDAT Under björken sitter en Agnes (inte synd om), en Felicia (inte synd om), en Julia (näst syndast om) och en stilig Sverker (mest syndast om).

1 kommentar:

  1. Russlarna Wi o Lu8 juni 2011 kl. 08:34

    Grattis i förskott Sverker! Hoppas verkligen att du får tårta på födelsedagen, för det får vi på våra födelsedagar. Annars får du ge husse din en rejäl utskällning.

    SvaraRadera