9 juni 2011

Min födelsedag II

Posten kom …


HURRA ”Skynda dig Sverker. Det är ett brev till dig.” Det var lillmatte Agnes som ropade. ”Ge mig, ge mig”, sade jag. Klart jag vill ha min post.







BÄRA IN Agnes gav mig brevet så jag kunde bära in mitt alldeles eget brev. Klart jag skulle göra det! Jag undrar vad det kan vara för något. Och från vem?






LIKA BRA Det här luktar faktiskt tuggben. Det är nog lika bra att öppna med en gång, så att det inte förstörs i värmen. Nej men Sverker, sade Agnes. Ska du öppna det här? Självklart, tänkte jag.







RÄTT Vad var det jag sade? Tuggben, eller hur? Jo, det var ett tuggben. Precis vad jag behövde. Vilken fin present!

SNÄLLASTE Det finns några som är snällast i hela världen och skickar mig ben.

TACK

4 kommentarer:

  1. GRATTIS från en f.d. lillmattes familj.Vi tänkte också komma förbi med paket men nu verkar det lite osäkert pga vädret.Jag är inte rädd för åskan men matte för regnet tydligen.(Vi skulle kombinera gratulerandet med en rejäl promenad.)/Polly

    SvaraRadera
  2. Har inte kommenterat här förut, men har läst din blogg ofta, du skriver så bra :)
    Sen är du ju så snygg och söt också :)

    Stort Grattis och en puss på nosen till dig Sverker! :)

    SvaraRadera
  3. Ville bara önska dig Grattis på födelsedagen och säga att ditt blogg är en av dom bästa^^

    SvaraRadera
  4. Många GRATTIS på födelsedagen Sverker!!Hoppas du får många grisöron för det är du värd!
    Nospussar från Opal och Äzzi (av rasen finsk lapphund).

    SvaraRadera