5 juni 2011

Min Agnes kom hem

MIN AGNES Vem kommer där? Jo min Agnes. Det var väl nästan den bästa födelsedagspresent jag kunde få. Men så långt i förväg, så jag förväntar mig mer, förstås.

Igår blev jag riktigt överraskad. Riktigt överraskad. Det började så här.

– Ska du följa med, jag ska köra hem Egon till hans husse och matte, sade husse igår kväll.
Visst, klart jag ville till Egon. Men det blev inte långvarigt besök. Vi skulle åka vidare direkt.
– Vi ska till Linköping, sade husse och såg lite lurig ut. Visst är det ok att åka bil, men Linköping. Det brukar betyda IKEA och Biltema för husse – vänta i bilen för Sverker.
Men inte. Vi åkte förbi tråkställena och for till stationen.
– Kom Sverker, ska du följa med? Kul tänkte jag. Trainspotting kan vara ganska roligt.
– Vem kommer där Sverker, sade husse plötsligt.
Var? Var? Aaaaaaaaaagnes!!!!!!!!!!
Jag sprang iväg som en raket. Där hann inte husse med. Fot hit och fot dit. Ibland gäller inte det.
Tänk att min Agnes kom hem till mig ända från Toulouse för att fira min födelsedag.
Jag vill passa på att nämna att det är brukligt att ge presenter när någon fyller år. På torsdag fyller jag jämt elva år.


Hej så länge
Sverker

Leg. Agneshämtare


GLAD Oj vad jag blev glad. Tänk att min Agnes kom. Visst var det väl snällt av henne? Och hennes lilla (men fula) katt fick stanna i Frankrike. Agnes påpekade dock att hon hade nya jeans och mina tassar var smutsiga. Men det visste jag redan.

PUSS Tänk att få sitta på trappan och pussa Agnes. Det var länge, länge sedan. När Agnes var hemma i julas, så satt vi aldrig på trappan och pussades.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Man ser verkligen glädjen hos er båda!

    SvaraRadera
  2. Med tanke på din kommande högtidsdag. Gillar du grisöron, Sverker, eller är det för simpelt för en hund av din kaliber?

    SvaraRadera
  3. Hej. Vill bara säga att du har en helt underbar blogg..Har följt din blogg på bloglovin ett tag nu! Älskar sättet du skriver på och hur du gör det! Går inte en dag utan att jag får in på din blogg..OM du vill men bara OM så får du gärna följa mig på bloglovin också......<3

    SvaraRadera