6 juni 2011

Ett värdigt firande

VÄRDIGT Idag har jag firat den svenska flaggans dag. Naturligtvis på ett värdigt sätt! Ovanligt mycket gott att äta.

Redan tidigt på morgonen väckte jag husse så att han skulle kunna hissa flaggan i rätt tid. Han uppskattade det mycket, eftersom han annars hade försovit sig. Vi var nämligen uppe till klockan tre, så det var inte mycket sömn jag fick. Men jag sviker aldrig husse. Han blev så tacksam.

Ni må tro att vi har firat. Först åt jag min frukost. Sedan åt alla andra sin. Alla andra var fyra stycken, så det blev mycket fördisk för mig.
Sedan kom det ytterligare fyra andra, så det var sammanlagt åtta stycken människor här.
Alla åtta åt lunch. Det var fläskfilé, rotfruktsgeggamoja och jättegod citronpaj som Agnes hade gjort. Det blev summa 16 tallrikar jag var tvungen att slicka av, innan de åkte in i diskmaskinen.
Till detta kom det ytterligare uppläggningsfat och lite bortskuret kött.
Att det var ett värdigt sätt att fira nationaldagen på.


Hej så länge
Sverker

Leg. flaggfirare


FIRARE Om du tar och börjar från vänster hittar du en Anders, en Felicia, en Tora och min Agnes och en före detta syndast om i hela världen Julia och en Per och en Janina. I mitten framför alla ligger huvudpersonen. En Sverker. Det är jag! Alla hade kommit till mig så att de kunde fira nationaldagen på ett värdigt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar