10 juni 2011

Mot nya segrar

UT OCH SPRINGA Agnes tyckte att hon och jag behövde ut och springa efter gårdagens festligheter. Visst, sade jag direkt och sprang iväg. Men var är Agnes?

Igår fyllde jag jämna elva år. (Tack alla som uppvaktade!) Det blev en hel del tårta, om än ej tillräckligt, och dessutom lite glass. Lite sova blev det också för min del. Jag hade ju besökare nästan hela dagen. Idag ska jag börja mitt nya sundare liv.

Agnes vaknade ovanligt tidigt idag.
– Ska du följa med ut och springa Sverker, frågade Agnes mig.
– Du behöver röra på dig lite.
Naturligtvis var jag med på det. Vi skulle ju bara springa fyra kilometer. Lätt som en plätt för en elvaårig Sverker.
Agnes stora mål är att kunna slå sin mamma på Annual GMAA Clarence DeMar Road Race i South Hero, Vermont. Hon kom trea med tiden 25.34. Den tiden ska Agnes slå. Jag ska också göra det. Ett av problemen är att man måste vara i South Hero den 4 juli, men det ska nog gå bra.
Idag sprang vi våra fyra kilometrar på 18.27. Vi har farten redan nu och över ett år kvar och träna!

Hej så länge
Sverker

Leg. elitlöpare

HEJ VAD DET GÅR Vilken fart. Vilken grace. Agnes och Sverker två löparfenomen. Vi kanske till och med kan vinna i South Hero!

FÖRSVINNANDE FORT Här hann husse knappt med. Vi bara försvann som två prickar bort mot horisonten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar