15 juni 2014

Nu förbereder jag mig mentalt

TOMT Här finns vare sig körsbär eller fåglar. Alltså är jag klar med den uppgiften.

Inget att göra? Jag? Tvärtom, skulle jag vilja påstå. Det mesta är gjort idag, men nu förbereder jag mig mentalt inför en ansvarsfull uppgift. Uppgiften är på väg hit.

Som fjortis börjar man stå till arbetsmarknadens förfogande lite smått. Jag är i nyfasen, Fas 0,3. Och just idag har jag fått ett arbete. Bara en dag, men desto mer ansvarsfullt.
Jag har gjort en tur ute och bokat av mina ordinarie arbetsuppgifter:

1. Skrämma fåglar i körsbärsträdet har jag lyckats med. Det finns vare sig fåglar eller körsbär kvar.
2. Äta upp min frukost och fördiska är klart.
3. Hämta posten är ingen idé en söndag. Det kommer ingen post, bara en tidning. Tidningen finns redan inne sedan klockan sex.
4. Jaga humlor. Varför ska jag göra det. Det är mer Lucys grej.

Nu är jag väldigt koncentrerad. Jag ska nämligen ha ett väldigt ansvarsfullt arbete idig. Det behövs mycket mental träning för att klara det. Lite nervös är jag minsann.
Vad det är? Det får du läsa om i morgon på min blogg.

Hej så länge
Sverker

Leg. förberedare

TOMT Ingen mat. Ingen fördisk. Jag har redan kämpat hårt, så jag är klar nu. Dessa uppgifter är jag ledig från tills i eftermiddag.

TOMT På söndagar är brevlådorna tomma. Ingen post kommer. Alltså inget att hämta = inget arbete för mig.

LARVIGT Att skrämma fåglar som äter körsbär är en sak. Att skrämma humlor är bara löjligt. Lucy tyckte dock att det var skojigt att fånga de idoga insekterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar