19 juni 2014

Idag har jag väldigt mycket att göra

SKOGEN Jag hinner knappt komma till ro, förrän det är dags att ta en skogspromenad. Jobbigt.

Min Agnes pluggar. Det är vad hon säger. Husse försöker byta ut en trasig toalettstol, mot en som är hel. Jag övervakar det hela, vilket är jobbigast.

Man kan tro att det skulle vara enkelt att byta ut en toalettstol. Ta bort den gamla och sätta dit den nya. För att kunna göra det behövs en skruvmejsel, en skiftnyckel och en borrmaskin.
Hade husse vetat var han har en skiftnyckel och en borrmaskin hade det väl gått hyfsat fort. Nu visste inte husse var han hade sin skiftnyckel, men borrmaskinen hittade han inte. Jag övervakar arbetet så det blir rätt och riktigt gjort.
Dessutom måste jag övervaka min Agnes så hon pluggar. Det gör hon inte. Husse ska plugga i golvet när han har borrat hål med sin borrmaskin, som han inte hittar.
Min Agnes bara sitter och läser böcker och tittar och skriver på datorn, istället för att plugga. Hon har inte heller någon borrmaskin.
Det enda som fungerar är gräsklippningen. Det är jag som har hand om den.

Hej så länge
Sverker

Leg. överarbetat

PERFEKT Bara för jag övervakar The Stig så duktigt, så är det den enda verksamhet som fungerar nu. Men jag ska ju också slänga ett öga på min Agnes och min husses aktiviteter. Det är inte konstigt att jag inte hinner blogga idag.

2 kommentarer:

  1. En riktigt glad och trevlig midsommar önskar jag dig, Sverker och din familj.
    Glada skall från Tora Västgötaspets!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Tora och duska ha en trevlig midsommar också.

      Radera