21 juni 2014

Midsommarafton med Jakob

MIDSOMMARPOJKE Om man har en blomsterkrans i håret och är en pojke, så blir man en midsommarpojke. Det blev Jakob igår.

Det var midsommarafton igår. Jag firade hos min resursfamilj. Jakob, som är resursfamiljsbarnbarn, var också där. Jakob hade med sig sin mamma och pappa och jag hade med mig min Agnes och min husse.

Jag ska börja med att tala om att du ska akta dig för Jakob numera. Han kryper omkring på golvet och jagar dig. I alla fall så jagade han mig. Det hade väl inte gjort något, om han inte envisades med att dra mig i svansen. Det gällde att hålla sig undan.
Som vanligt hos min resursfamilj så serverades det mycket god mat. Som vanligt hos min resursfamilj så blev jag utan mycket god mat. (Fast lite fick jag.)
Vad jag kan hoppas på är att Jakob får äta själv vid nästa besök. Min erfarenhet av små barn, är att det är väldigt lukrativt att sitta under dem när de äter.
Så jag ser fram emot nästa midsommarafton med Jakob.

Hej så länge
Sverker

Leg. midsommarhund

FARLIG Du ska akta dig för Jakob. Han är farlig. Han drar dig både i öronen och svansen. Eftersom han är mobil, är det svårt att hålla sin plats under bordet.

FÖRRÄTT Förrätten i trädgården såg ut att bli alldeles rätt. Ett fat till Sverker (det längst fram till höger) och flera fat till de andra. Nu gick det ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Otur.

BUKETT Min Agnes och jag hade varit ute och plockat en midsommarbukett. Visst blev den fin? Trots att jag hade med mig så fina blommor, så blev det inte mycket smaskens till mig.

MIDSOMMARNATT Så här såg det ut från min balkong vid midnatt. Ser du ett rött streck på sjön, så är det en båtlampa. På midsommar blir det inte mörkare än så här.

MIDSOMMARNATTSDRÖM Jag drömde efter jag gått och lagt mig. Ett stort fat med bara korvar och köttbullar. Det stod ”Till Sverker” också. Synd att det bara var en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar