12 oktober 2012

Min Agnes kom hem på besök till sin Sverker

GÖMD När jag fick se min Agnes, så sprang jag genast till henne. Hon hade ett tält på sig, som jag kunde gömma mig under. Det skulle nog ha varit praktiskt om det hade regnat.Det är min Agnes som finns bakom håret och i tältet.

Du har säker undrat hela dagen vad jag har väntat på. Det är faktiskt två viktiga saker:
1. Att jag skulle få Nobels Fredpris (jag återkommer med kommentar om det felaktiga beslutet).
2. Att jag skulle åka till Linköping för att hämta min Agnes, som skulle komma med ett tåg.
Det är inte konstigt att tiden går sakta då.


Idag gick vi upp mycket tidigt. Husse och jag skulle nämligen åka bil till Linköping. Vi skulle åka till stationen för att hämta min Agnes. Hon hade åkt tåg ända från Uppsala bara för att hälsa på mig.
Det kom och gick tåg, utan att det kom någon Agnes. Men sedan kom det fult tåg. I det tåget fanns min Agnes. Då blev jag glad.
Sedan var det dags att åka hem – trodde jag. Men icke. Husse körde till IKEA och vem lämnade de kvar i bilen? Jo, Sverker.
– Jag vill ha köttbullar, sade Agnes. Jag kunde bara hoppas att hon skulle ta med sig några till mig.
Efter fem, åtta timmar sådär, kom de tillbaka med en stor kasse. Fast den innehöll inga köttbullar till mig. Inte ens en tallrik jag kunde fördiska.
Nu har vi i alla fall tagit en liten promenad i skogen. Jag gick mest jämte Agnes.
Lucy ville inte gå ut, för hon hade varit ute hela tiden vi hade varit i Linköping. Dessutom är hon sur på Agnes.
Hej så länge
Sverker

Leg. tåghämtare

VÄNTAN Husse och jag gick lite fram och tillbaka, men mest fick jag sitta still i skuggan. Vi väntade väldigt länge på stationen i Linköping, men min Agnes kom ju till slut.

SKOGSPROMENAD Jag tog med mig min Agnes och husse på en skogspromenad när vi kom hem. De behövde nog röra på sig efter IKEA-besöket i Linköping. Nästa gång måste husse använda en riktig kamera, så det blir lite skarpa bilder på mig.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med Agnesbesök! Jag har spanat efter henne här i Uppsala - du har ju gett mig ett bra signalement - men inte stött på henne än. Hoppas ni får en fin helg tillsammans. Nu kan hon ju studera djuridik på hemmaplan, med både dig och Lucy i närheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon bor på "andra sidan" järnvägen, och sitter ofta på Carolina och pluggar. Jag har inte riktigt kläm på var seminarierna är. Tippar på själva universitetet eller juridikum, beroende på hur många de är. Vägen emellan transporterar hon sig med hjälp av en cykel.

      Radera