15 januari 2014

Resa får mig lämna bloggdatorn

BLOGGAR På bilden sitter jag och bloggar för fullt. Idag sitter jag just nu, när du läser detta, i bilen. Husse har en stol att sitta i. Jag har en hel soffa. Både husse och jag brukar få godis när vi åker.

Tiden är knapp idag. Jag ska nämligen ut på en väldigt lång resa. Kanske inte till Indien precis. Inte ens åt det hållet. Men jag ska väldigt nära Lappland, som ligger i Nordpolen.

Syftet med denna tjänsteresa är att kontrollera maten hemma hos Janina. Det brukar vara alldeles särskild god fördisk där. Jag har provat flera gånger, men det skadar aldrig att göra en stickprovskontroll. Dessutom är Janina alltid snäll mot mig.
Vi hörs i morgon som vanligt, men nu ska jag åka snart.

Hej så länge
Sverker

Leg. inspektör

VÄG För att kunna ta sig till mitt resmål, måste man använda vägar. Precis den här vägen ska vi åka på. Men vi ska svänga av så småningom. Annars kommer vi fel.

MÅLET Detta är mitt mål idag. Bilden togs vid en tidigare inspektion. Köket, där jag fördiskar, ligger vid pilen.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att Du inte ska på långresa och vara borta länge. Det blir så tomt utan Dina kloka inlägg. /E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långt är det men jag kommer att blogga som vanligt.

      Radera