25 augusti 2012

Dessa två flickor stoppade min kulturresa

SÖTA? Tycker du de här två ser söta och trevliga ut? Då ska du veta att skenet bedrar. Både Julia och min Agnes sov, när vi skulle åka till stan. Och husse får ju inte köra bil själv.

Dagens inlägg skulle ha varit ett trevligt reportage med Sverker, husse, min Agnes och Julia på promenad i Tranås på Storgatan. Där har Konstrakan pågått nästan hela dagen, och det ska man titta på. Särskilt om man är turist som Julia.
Nu blev det dessvärre inte alls så.


I går kom Julia för att hälsa på mig och min Agnes. Kanske Lucy lite också, eftersom Agnes, Julia och Lucy delade lägenhet senaste året i Toulouse.
Med på en gång Julia kom, så skulle de "gå ut". Du kanske tror att gå ut är detsamma som att ta en stärkande promenad med Sverker. Inte alls. Gå ut menas att man spacklar sig i ansiktet och dränker in sig i parfym, så man inte luktar människa mer. Sen bara försvinner de.
– Kom hem tidigt nu, förmanade husse flickorna när de ”gick ut”.
– Jodå, det ska vi göra, svarade flickorna i kör.
Och tidigt kom de hem. Klockan åtta i morse. Vet du vad de gjorde då? De gick och lade sig!!
Sen sov de så både husse och jag missade vår stadsresa vi hade glatt oss så mycket åt. Jag hade haft massor med trevliga bilder att visa dig, om bara flickorna skött sig.
Som hämnd visar jag några bilder där du kan se hur larviga de ser ut.

Hej så länge
Sverker

Leg. sviken konstkritiker

LARVIGA Titta bara vad min Agnes ser larvig ut. Hon förstör hela bilden. Jag kan ju inte koncentrera mig på fotografen.

FÅNIGA Nä nu får de skärpa sig. Hur larviga kan tjejer bli. Ja, jag tar och visar dig fotot, så får vi hopaps att de skäms lite.

2 kommentarer:

  1. Kanske de for till grannstaden Eksjö på Stadsfest. Där verkar alla människor ha varit i helgen. Synd att Du missade Tranås kulturdag, men Du vet väl att hämnden är ljuv. Du kommer säkert på någon hämnd./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på att bli automatisk och envis väckarklocka klockan sex varje morgon.

      Radera