19 augusti 2012

Gissa varför jag står här och skäller?

VÄNTAR Hur kommer det sig att jag står i morgonsolen utanför lillstugans dörr redan klockan sex? Ja, det kan du fundera på. Kanske någon ligger därinne som jag vill ligga hos?

Jag sade ju redan igår, att det händer många saker här just nu. En sak som är väldigt rolig när det händer, är att min Per kommer för att hälsa på mig. Då får jag ut och gå. Min Per och jag har ett trick vi kör då. När jag ser en sten, som jag kan gå upp på, så gör jag det.

Vad är vitsen med att klättra på stenar, frågar du dig säkert. Jo, förstår du det är så här. Jag står stilla på stenen och väntar tålmodigt under tiden som min Per fortsätter att gå.
– Kom Sverker, säger min Per så småningom. Vips springer jag till min Per allt vad jag orkar, och så får jag en godis. Fiffigt va? Hittar jag många klättringsbara stenar, kan det bli mycket godis.
Fast Per är alltid snäll, det är därför jag tycker om honom så mycket.

Hej så länge
Sverker

Leg. badbildsförmedlare

LEDTRÅD Om du ser en likadan bil som min, fast negativ, framför garaget, då är det en bra ledtråd. Min Per har en sådan bil, minsann.

FACIT Nu ser du klart och tydligt. Det är inte bara jag och min Agnes, utan det är min Per också. Bättre än så här kan det knappas bli.

SKYNDA Kom nu, vi måste skynda oss, säger jag till Per. Fast nu ska jag avslöja en sak. Min Per och min Agnes skulle åka in till stan och handla. Sverker, det vill säga jag, fick inte följa med. Jag fick följa med husse in i huset igen, till den fula franska katten Lucy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar