20 augusti 2012

Världens malligaste katt

LÖJLIGT Bara för att min Agnes och min Per satte ihop Lucys gamla klätterställning från Toulouse, behöver hon ju inte bli så himla mallig.

I fredags monterades Lucys klätterställning, som ha legat i en hög på golvet. Genast satte hon sig högst upp, inte för att beskåda utsikten, utan för att synas. Om hon fattade hur ful hon är, skulle hon gömma sig i lådan, som är underst.

För att reta mig ligger hon och sover i hängmattan, när hon inte är högst upp. Bara för att inte jag ska nå henne. Typiskt fega katter. Men jag vill inte nå henne. Varför skulle jag vilja leka med en katt?
Nu missar hon inte en chans att ligga där, så att alla ska se henne. Sådan är inte jag minsann. Jag farmhåller aldrig mig själv, fastän jag är betydligt mer sevärd.
Dessutom skulle jag aldrig vilja ha en klätterställning.

Hej så länge
Sverker

Leg. ej avundsjuk

TVÄTTDAGS Det spelar ingen roll hur mycket Lucy slickar sig. Hon kommer alltid att lukta gatukatt från Toulouse. Fast hon vill gärna visa hur hon kan sträcka på benen. Det skulle jag också ha kunnat, om mina ben hade varit lika långa.

SOVA Lucy ligger hela dagarna och sover i hängmattan. Jag har minsann en egen säng. Visserligen envisas husse med att ligga i den, men en säng är finare än en liten hängmatta.

OUPPNÅLIG Här kan du själv se hur feg hon är. När hon låg i soffan, så kunde jag minsann skrämma henne då och då. Nu ligger hon där uppe och låtsas sova, men jag ska minsann jaga upp henne i körsbärsträdet när jag får chansen.

1 kommentar:

  1. Bry dig inte, Sverker! Vi vet ju allihop att du är vackrast, smartast, och trevligast, ja helt enkelt BÄST! Inte behöver man vara avundsjuk på en högfärdig katt då!
    Jag vill också passa på att säga att det är härligt att husse är hemma hos dig igen, även om han fortfarande är skraltig och hasar omkring på rollator. Han kan ju fortfarande fotografera dig och alla dina äventyr, och det är ju det viktiga! Hoppas han snart blir helt återställd så du kan motionera honom i skogen igen. Härligt att du har Agnes och Per hos dig så att du inte får för långtråkigt. Hälsa dem och husse!

    SvaraRadera