9 juni 2012

Min födelsedag VI


BREV Jag anade nog att den här försändelsen var till mig. Det kunde jag lukta mig till i fredags. Men jag fick den först idag. Har husse rätt att hålla på post till mig??

Oj, det var svårt att hinna berätta allt idag.
Nu ska jag berätta om att redan igår fick jag ett brev, men det gömde husse.
– Det är inte till dig Sverker, sade husse.
Konstigt, tänkte jag, vem skickar tuggben till husse. (Jag kände det på lukten!) Idag så kom då lösningen. Brevet var förstås till mig. Tack Inger och Janne! Det innehöll inte bara ett tuggben, utan ett vackert vykort också. Efterföljansvärt!
Dessutom ska jag berätta om min middag.
Matskålens bottnades med vanlig hundmat, men toppen var att den toppades av en Kalvfärsbulle à la Sverker, som var över sedan nationaldagen. (Tack igen för det goda receptet Kjersti.)


Hej så länge
Sverker

Leg. 12-åring



BEN Husse skulle låtsas att jag hämtade försändelsen vid brevlådan, så han skulle fotografera mig när jag bar brevet fint och försiktigt. När han hann upp mig vid trappan hade jag redan benet. Tack!!


FÖDELSEDAGSRÄTT Om du tittar på vad som hände nationaldagen, så kan du se att Sverige fick en ny nationalrätt. Efter att ha fått ytterligare en kalvfärsbulle à la Sverker, kan jag även utnämna detta recept till hela Sveriges födelsedagsrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar