9 juni 2012

Min födelsedag V


SHOPPA Min ex-matte tyckte att det var roligt att shoppa. Då fick alltid jag vänta utanför, vilket var bedövande tråkigt. Men idag upplevde jag köpandets glädje, eftersom det var jag som fick shoppa loss. Det fanns mycket att välja på.

Idag när vi var inne i stan, så tog husse mig till en underbar affär.
– Du får köpa vad du vill Sverker, sade han.
– Men bara en sak, tillade han snålt.
Det var inte lätt. Först letade jag efter en kattfälla att ha till Agnes fula katt Lucy, men jag hittade ingen.
Sen var jag inne på ett akvarium att ha och titta på och lura ner katten i.
Efter mycket letande och nosande, så fastnade jag dock för en gristass.
Husse intygade att de var goda om de serverades kokta med gelé. Men jag tror nog att min är minst lika god torkad och utan gelé.


Hej så länge
Sverker

Leg. 12-åring



HUNDSÄKERT Varför förpackar man hunddelikatesser i hundsäkra förpackningar? Inte vet jag. Det verkar dumt tycker jag. Jag fick faktiskt ta hjälp av husse, för att komma åt läckerheten i den kraftiga plastpåsen.


SMASKENS Tycker inte du också att det här ser frestande gott ut, och då känner inte du lukten! Det verkade som jag hade gjort rätt val i affären och jag är nöjd med dagens shopping.


GÖMMA Nu gäller det att ta tag i svintassen och springa och gömma den inomhus på hemligt ställe. Husse sa ju att han tyckte om grisfötter.

2 kommentarer:

  1. Verkar som en lyckad födelsedag =) men husse kanske måste släppa ut dig i natt!! / Wi Lu
    Ps, den där grisfoten ser smaskig ut, göm den väl!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Födelsedagen var jättelyckad. Jag har gömt grisfoten på ett hemligt ställe. (I min säng, där husse också sover. Den ligger under kudden han brukar ha.)

      Radera