9 juni 2012

Min födelsedag I


BLOMBESTRÖDD Min rhododendronbuske hade beslutat sig för att jag skulle gå på en väg beströdd med blommor på min födelsedag. Tro inte utan jag är tacksam, men jag hade föredragit att blommorna hade suttit kvar på busken.

Meningen var att det skulle komma lite inlägg då och då hela denna betydelsefulla dag. Men tyvärr så ville inte Internet vara med, men nu så ska det fungera.
Jag börjar med ett par bilder från min morgonpromenad, för det är det jag börjar dagen med.


Hej så länge
Sverker

Leg. tolvåring



VÅTT Det har kommit massor med regn under natten. En riktig rotblöta sade husse. Frågan är hur han vet det, eftersom han knappast har varit ute och grävt utan att jag hade märkt det.


SOMMARDOFT ”Finns det något som luktar godare än luften en sommarmorgon efter ett regn?”, sade husse till mig. Knappast måste jag tillstå. Fast jag tror att du håller med mig när jag hävdar att ingen slår baken på en löptik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar