6 februari 2012

En energisnål miljötvätt

Miljön är något vi alla ska vara rädd om. Särskilt min miljö. Att leva energieffektivt sparar både dina pengar och min miljö. Därför ska du göra som jag gör, men absolut inte som husse gör.

Vet du vad min husse gör? Han ställer sig i ett litet bås och häller vatten över sig. Sedan rinner det varma vattnet ut genom ett hål i golvet. Detta händer ibland flera gånger per vecka, eller så.
Vad betyder då detta, frågar du säkert? Jo, det kan jag tala om för dig. Titta bara på följande ekvationsystem:

Varmt vatten över husse = Massor med el
Massor med el = Väldigt mycket pengar
Väldigt mycket pengar = Mindre korv och tuggben till Sverker


Husse står alltså och häller ut nödvändig mat och nästan nödvändiga godsaker.
Istället tycker jag att han – och du – ska anamma Sverkers istvätt, eller snötvätt. Bägge fungerar lika bra. Det kostar inget, du blir ren och framför allt så är det både uppfriskande och fostrande.
Prova själv så får du se!

Hej så länge
Sverker

Leg. energirådgivare


RYGG 1 Lägg dig på isen. Sen böjer du dig bara fram och tillbaka. Då blir ryggen alldeles ren.

RYGG 2 Nu är jag böjd åt andra hållet. Glöm inte att trycka huvudet mot isen, annars blir ju inte det rent.

ÖRONEN Lägg dig på sidan och gnugga huvudet mot den rena snön, så att även öronen blir rena.

SIDAN Det här är det roligaste. Lägg dig ner med fremkroppen tryckt mot isen. Sen springer du med bakbenen. Först tar du ena sidan (på bilden tar jag min vänstra sida). När du anser dig färdig med den övergår du till den andra sidan.

FÄRDIGTVÄTTAD När du anser dig vara riktigt ren, så ska du skaka av dig de smutsiga snökornen. Kan du skaka lika duktigt som jag, så kanske dina öron också viker sig om du har tur.

4 kommentarer:

  1. Sverker du är helt genial..!
    Ska genast prova miljötvätten..!
    Hälsar en lite solkig Tosca..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag är genial. Det är jätteskönt. Fast jag vet inte hur jag ska få husse att använda min metod.

      Radera
  2. En väl beprövad metod, speciellt när man vill dofta gott. Man letar upp det bästa fågelträcket i gräsmattan (dåligt med snö här), sen följer man enligt din instruktion. Matte och husse brukar dock inte uppskatta detta. / Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. Husse hade just duschat mig i hans miljöbovsdusch, så jag stank hundschampo. Därför slutförde jag min uppiffning på en nygödslad betesvall, som så händigt dök upp i grannskapet. Jag fick duscha igen.

    SvaraRadera