13 november 2011

Måns har fått sitt pris (äntligen)

100 000 Här har vi Måns som var besökare nummer 100.000 på jättebra blogg. Äntligen kunde jag överlämna diplomet. Som extra bonus fick Måns en chokladask också. Det skulle du också fått om du hade varit besökare 100.000.

Så var då äntligen den stora dagen inne. Vilken stora dag undrar du säkert. Jo, den dagen då Måns skulle få träffa mig och jag skulle få träffa Måns. Dubbel lycka kan man säga. Det var ju lite pinsamt att komma när räkneverket står på 106.881. Men det är husses fel.

På grund av diverse omständligheter (=lat och oföretagsam husse), tog det ett bra tag innan jag kunde överlämna priset som besökare nummer 100.000 på min jättebra blogg. Fast idag hände det. Husse och jag satte oss i bilen och for till Nässjö, för det är där som Måns bor och det var Måns som vann. Måns hittade till min blogg genom att läsa om mig i Smålands Tidningen. Han är för övrigt en flitig tidningsläsare. Det är så man får veta saker. Annars är Måns stora intresse järnväg. Jag har åkt tåg. Det var kul.
Jag hade även turen att få träffa Måns syskon Marcus och Märit och deras pappa Claes. Hans pappas tvillingbror var för övrigt borgmästare i Mariefred, där husse bodde när han var liten. Där ser man, så kan det vara.
Det var jätteroligt att få träffa allihop, men jag skäms förfärligt över att jag av misstag skrämde Märit genom att skälla. Fy på mig. (Husse skäms också, fastän han inte skrämde Märit.)
Hoppas vi ses snart igen. Då ska jag inte skrämma någon.

Hej så länge
Sverker

Leg. PRISUTDELARE


GODIS Gissa vem som snart ska få godis av Måns? Jo, det var allt Sverker det. Egentligen var det ju Måns som skulle få godis – och det fick hans också. Du kan också se Märit (som jag skrämde senare) och Marcus. Det är Måns syskon.

MODELL Naturligtvis passade Marcus och Måns på att ta många foton av mig. Det är inte så troligt att de träffar en sådan stilig hund varje år, så det är bäst att passa på tillfället när det kommer.

6 kommentarer:

  1. Det gör inget att du skrämde mig och jag förlåter dig.

    SvaraRadera
  2. Vad snällt, Märit. Vi kanske ses igen och då ska jag inte skälla.

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppas du kommer hit igen

    SvaraRadera
  4. Ni kan ju komma hit också. Ni är så välkomna.

    SvaraRadera
  5. Jag skulle gärna se din skog så tja varför inte

    SvaraRadera