26 februari 2011

Min mamma skrev till mig!

Om man är vacker, stilig och trevlig som jag, så blir det ju lätt så att man får många vänner. Särskit nu när jag bloggar och har vänner i hela världen. Många skriver till mig och här är ett axplock

Jag börjar med det roligaste brevet. Mina tio första veckor bodde jag hos min mamma. Sedan valde jag husse och vi flyttade till mitt hus. Jag har inte hört av min mamma sedan dess. Men igår!

Hej Sverker .
Det var trevligt att läsa om dig i Vetlanda-Posten. Hoppas att du och din familj mår bra.
Kära hälsningar från mamma Bella och syrran Nalla.
(genom matte Solveig i Ekekull)


Det var inte bara min mamma Bella alltså utan även min syster Nalla. Det är roligt att min mamma har läst om mig. Hon kan verkligen vara stolt över sin son. Det måste vara väldigt roligt för henne att jag har levt upp till, och med råge överträffat, alla förväntningar föräldrar kan ställa på sina barn.

Sen har vi en gammal kompis som jag har träffat då och då de senaste tio åren som hört av sig.

Weeza sa...
Ska bli kul att följa dig Sverker.


Ja, det förstår jag verkligen Weeza. Trevligare sysselsättning än att läsa min blogg, kan du knappast ha.

En för mig okänd beundrare tycker följande:

Hej Sverker.
Ta hjälp av din husse och skriv en bok för tusan. Skulle säkert bli en kanonhit!

Hälsningar från en stor hundälskare och tilltänkt husse.


Ja, se det är en uppmaning som jag fått av flera fans. Jag förstår dem såväl, men varken husse eller jag vet hur man gör. Att det skulle bli en succé utan dess like, är ju självklart

En hund har också skrivit till mig:

Hej Sverker!
Kul att läsa om dej i Smålands Tidningen idag! Visst är det kul att blogga!
Hälsningar Leia, världens snyggaste Finska lapphund!


Hej Leia. Kul att höra från dig. Finsk lapphund är ju också snygga, men naturligtvis inte så snygga som västgötaspetsar.

När jag hade bilden på mig och Agnes när jag var valp fick jag följande kommentar:

Vilken raring du är Sverry! Det var jag med! sen gick det utför!
Kriss


Jag tröstade Kriss att hon fortfarande är lite rar.

En av mina många amerikanska vänner är Eloise. Jag tycker om henne, även om hon har lite konstiga prioriteringar. Hon försökte ta sig ut ur Egypten, istället för att läsa min blogg.

At least they remembered your lunch. Sorry I have not been attentive but we were out of the country for much of January and thanks to Mubarak - and our travels, - did not have much Internet access. Keep writing, Sverker!
Eloise


Det här är inte min Per, utan en gammal kompis till husse. Han verkar ha väldigt sunda åsikter, frånsett att han inte gillar andra hundar. Men han gillar ju den bästa.

Jag gillar egentligen inte hundar. Men du verkar vara sympatisk.
Jag läste hela din blogg i går. Mycket trevligt skriven. Blanda inte in husse i det här jobbet, då blir det bara sämre.
Tycker att du ska starta en mejl-lista och skicka ett mess varje gång loggen uppdateras.
Bra både för dig och läsarna. Vi får veta när inläggen kommer och du vet hur många som läser regelbundet.
Vov vov!
Per


Ja, det kan jag säga dig Per och till alla andra: MIN BLOGG FÖRNYAS VARJE DAG! (Än så länge. Man vet ju inte vad framtiden bär i sitt sköte.

Skriv gärna till mig. Min mail-adress är sverkerhund@gmail.com
En liten ursäkt att inte bloggen uppdaterades tidigare idag.


Hej så länge
Sverker

Leg. brevskrivare

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev när jag läste om Dig i Smålands-Tidningen och fick Din bloggadress.Jag hr saknat Dig sedan Du skrev Din reseberättelse. Den missade jag aldrig. Hälsn Gudrun

    SvaraRadera
  2. Tack Gudrun. Jag förstår dig så väl.

    SvaraRadera
  3. Hej Sverker!Trevligt med en en hundblogg till att följa !! Vi är kompisar med Leia så vi läser hennes blogg ! Och vet Du ibland är vi med där också ,det är riktikt mysigt.Vi hörs !! Voff voff från Äzzi och Opal .

    SvaraRadera
  4. Jag läser också Leias blogg numera.

    SvaraRadera