24 februari 2011

Ett glas vin svalkar i värmen

Det är så här man ska leva livet på kanalerna. Sitta så man syns ordentligt och med kylt vin till hands.

Många har undrat vad man gör på en båt hela dagarna. Jo, det ska jag tala om för er. Man gör inget om man är smart. Jag är smart. För att inte säga smartast. Jag gjorde allra mest inget.

När man åker på franska kanaler är det varmt. Har man päls och flytväst är det väldigt varmt. Då kan man göra tre saker:
a) ligga under bordet, för där är det svalast.
b) sitta i framsoffan med ett glas svalt vitt vin.
c) se till att slussningarna sker ordentligt.

Nu frågar ni förstås varför jag sitter i frammen, när det nu är så varmt. Det är väl självklart. Det beror på att jag har så gott hjärta. Jag vill inte förmena den franska allmänheten att beskåda mig.

För det första är ju västgötaspetsar synnerligen ovanliga i Frankrike. Dessutom är jag den stiligaste västgötaspetsen. Det franska folket kan behöva se hur en riktig hund ska se ut.

Sen undrar många hur jag gör när jag kissar och bajsar, när det inte finns några träd eller buskar på båten. Det är enkelt! Längs med kanalen går det en väg. Där kan en Sverker ta med sig en eller ett par ur flocken och motionera dem, samtidigt som jag passar på. Om man säger så.

Nu hoppas jag att jag rätat ut ett par frågetecken. Skicka gärna fler frågor till min mail.


Hej så länge
Sverker

Leg. kanalbåtlivsexpert


Det här var kul. Promenera på den smala gången längs med båten utan flytväst. Matte var skitskraj att jag skulle trilla i. Hysterisk, är väl kanske rättare att säga.

En motionspromenad med Agnes och Mimmi. De behöver röra på sig. Ser ni vem som är snabbast?

1 kommentar:

  1. Hej Sverker! Kul att läsa om dej i Smålands Tidningen idag! Visst är det kul att blogga!
    Hälsningar Leia, världens snyggaste Finska Lapphund!

    SvaraRadera