22 januari 2015

Mitt livsfarligaste uppdrag

PATRULLERING Att bege sig in i Bagarmossens centrum en sen kväll kräver både styrka och mod. Vem kunde då vara lämpligare än Sverker? Ingen, skulle jag vilja svara på den frågan.

Just nu är jag ute på ett mycket hemligt uppdrag. Jag ska rensa upp i det farliga träsket. Var jag finns är ytterst hemligt (Bagarmossen i Stockholm).

Min metod är enkel. Jag gör inspektionsrundor (=promenader) i det ytterst farliga området. Mitt skräckinjagande yttre skrämmer slaget på alla med onda avsikter.
Även om jag är en fridsam natur, så drar jag mig inte för att ta till hårdhanskarna. Igår kväll så skällde jag på en skräckinjagande best (=en chinchilla), som först skällde på mig. Sådant drar jag mig inte för.
Nu när jag är här hos Janina, så ska du veta att jag kan komma när som helst. Har du onda avsikter, så håll dig undan.
Är du snäll, så får du gärna klappa mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. vakthund

SPANING Det gäller att hålla sig dold fram tills att det är dags att göra ett tillslag. Nu såg jag inget misstänkt, men ingen ska känna sig säker. En dag slår jag till!

LUGNT Är detta bara ett skenbart lugn? Vad som försiggår här, kan vi bara gissa oss till. Jag markerade platsen och fortsatte min inspektion.

STIGFINNARE Bakom husen går det små vägar perfekta för skum verksamhet. Jag drog mig inte för att ta en runda, bara för att skrämmas lite. Min närvaro injagar respekt bland samhällets tjuvar och banditer.

SKUMT Klockan är bara 05.34. Vem är uppe så tidigt? Naturligtvis kan det knappast röra sig om ärliga avsikter. Jag ser dig och jag vet var du bor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar