20 januari 2015

Insnöade i snökatastrof i norra Småland

JOBBIGT Slit och släp har det varit, när husse under min ledning skottade garageuppfarten. All denna snö kom igår och inatt. Nu är vi rejält trötta.

Det har snöat här hemma hos mig. Timme ut och timme in. Du har förstås inte hört det på nyheterna, eftersom det inte har hänt i Stockholm. Men här är rena katastrofen.
Igår fanns det knappast någon snö, men se på bilderna hur det ser ut nu!


Snön bara vräkte ner under gårdagen. Somliga snöflingor var stora som ett mannagryn. Snabbt blev de gröna gräsmattorna nästan vita. Bara ett och annat grässtrå stack upp.
Efter ett idogt arbete vid sextiden i morse, lyckades husse skotta fram garageuppfarten. Jag ledde arbetet, så det skulle bli ordentligt gjort.
Nu väntar vi bara på att plogbilen ska komma och bryta vår isolering. Fast de har väl fullt upp med att ploga Kommunalrådsvägen.
Som tur är har vi rikligt med både hundmat och kattamat här hemma. Bor man lite på landet, som jag gör, så måste man rusta sig för att klara katastrofer.

Hej så länge
Sverker

Leg. insnöad

TRÖTTSAMT Att ta sig fram i så här mycket snö som det kom igår, är inte det lättaste för en västgötaspets. Det tar verkligen på krafterna. Det ska bli skönt att gå och sova middag nu.

Rätt bilder

Hoppsan! Tänk så fel det kan bli. I hastigheten råkade jag förväxla bilderna, och det kom några från 2010 istället. Det var då jag bara var nio år. Det är sådant som kan hända. Fast bildtexterna var de rätta, så jag hade 50 procent rätt.
Här kommer de rätta bilderna, men du ser fortfarande vilket elände vi har det här i norra Småland.


JOBBIGT Slit och släp har det varit, när husse under min ledning skottade garageuppfarten. All denna snö kom igår och inatt. Nu är vi rejält trötta.

TRÖTTSAMT Att ta sig fram i så här mycket snö som det har kommit igår, är inte det lättaste för en västgötaspets. Det tar verkligen på krafterna. Det ska bli skönt att gå och sova middag nu.

OPLOGAT Som vanligt har Tranås kommun inte hittat ut till min väg. Jag hoppas att de plogar tills imorgon, för då kanske vi ska ta en sväng med bilen. Som det är nu, så är vägen oframkomlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar