21 januari 2015

Jag som hade en sådan fin plan

UPPSALA Detta är min Agnes i Uppsala. Ungefär så hade det sett ut, när vi ätit färdigt i kväll, enligt min plan.

Jag hade en plan för idag. En alldeles försträfflig plan. Har du tittat på din almanacka idag, så hade du sett att dagens namn är Agnes. Eftersom jag har en Agnes, så var min plan att åka till Uppsala och fira henne ordentligt.

Först skulle min husse och jag överlämna massa presenter. Vem vet vad det hade kunnat blivit? En tårta naturligtvis hade vi haft med oss.
Lämpliga presenter hade väl kanske varit en klänning, ett par skor, en stilig kappa och en tvårumslägenhet på Luthagsesplanaden eller så. Om hon nu inte vill bo kvar i Flogsta förstås.
En finare middag på kvällen hade vi också planerat in. Naturligtvis skulle den ha börjat med lite champagne för att fortsätta med en vanlig fyrarätters. Det brukar bli mer fördisk på så sätt.
Det var min och husses plan. Nu går det inte alltid som man tänkt sig. Min Agnes är inte i Uppsala just nu. Hon är i den franska staden Toulouse. Kanske letar hon efter ännu en gatflicka som sällskap till kattan Lucy?
Nu får jag fira så här istället:
HURRA HURRA HURRA HURRA
Fast jag har en plan B också. Mer om den imorgon. Du kommer att häpna!

Hej så länge
Sverker

Leg. gratulant

UTSIKT Har man en sådan här fin utsikt, så lämnar man väl inte den på sin namnsdag? Det gjorde min Agnes. Fy Agnes, säger jag.

IDEAL Detta måste väl vara det idealiskaste sättet att fira sin namnsdag? Tänk att sitta i sin säng/soffa i Flogsta och språka med sin tjusiga västgötaspets Sverker. Kan det bli bättre?

LETAR Ja där kan min Agnes sitta ensam på ett café i Toulouse och spana efter min husse och mig. Vi lär inte dyka upp. Du får allt fira ensam Agnes. Så kan det gå.

IRRAR Ser du en Agnes som irrar omkring ensam på de mörka gatorna i Toulouse, så skicka hem henne till mig. Men det är så det blir, om man rymmer iväg på sin namnsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar