4 juli 2014

På fredagar måste man åka till stan

SPÄNNANDE Oj vad spännande det är på torget. Blommor och jordgubbar och kläder. Precis mina intressen.

Om du bor i Tranås eller stans omgivningar, vilket jag gör, och om det är fredag, vilket det är idag, så måste du in till stan och gå på torget.
Det bara är så.


Jag har alltså varit inne i Tranås idag. Vi parkerade bilen en bra bit från torget, för där är det gratis. Tranås vill gärna leka storstad och har anpassat parkeringsavgifterna därefter. Det behövs ju pengar till kommunalrådslönen. Sedan är ju husse snål också.
Först fick vi alltså gå en bra bit på Storgatan. Tur att min husse hade plastpåse med sig, kan jag säga.
Sedan kom vi till torget. Torget gick vi på en stund.
Sedan gick vi till Pelle på Klockmaster. Där blev jag klappad.
Sedan gick vi en sväng på torget igen. Jag fick ingen korvbit. Husse köpte ingen korvbit.
Sedan gick vi till bilen.
Sedan åkte vi hem.
Nu har vi firat att det är fredag idag.
Vi åkte i egen bil. Ska vi åka kollektivt, så måste vi först gå fyra kilometer in till stan, innan vi kan äntra bussen och åka 572 meter till torget.

Hej så länge
Sverker

Leg. torgbesökare

KLOCKMASTER På Klockmaster har de alltid tid för mig. Där fanns en söt flicka och en tomte. Bägge klappade mig. Tomten spelar euphonium i Tranås Musikkår ibland. Det gjorde husse också, fast han spelade mest helnoterna.

SPÄNNANDE Att gå längst med Storgatan är väldigt upphetsande för en västgötaspets. Herr- och damkläder är ju mitt stora intresse. Inte! Var finns korv och köttbullsaffären?

IGEN Även om jag kunde se vad de de sålde på torget, så skulle det vara lika intressant. Det finns visserligen stånd som säljer korv och skinka och ost, men de gick vi bara förbi. Felprioriteringar av grövsta slag.

2 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte4 juli 2014 kl. 19:25

    Menar du att husse hade bajspåse med sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Det måste vara något som min Agnes tvingade på honom.

      Radera