12 juni 2014

Sällan var det så roligt att hämta posten


SPÄNNANDE Vad kan det finnas i brevlådan. Det är inget fel på mitt väderkorn, så jag kände att det var något spännande.

Den 12 juni kan inskrivas i historien som en dag då det var roligt att hämta posten. Det fanns nämligen ett stort kuvert till mig. Att innehållet var spännande, kände jag på lukten.

Som av en händelse befann jag mig ute i min trädgård när posten kom. Då ska man hämta allt som kommit ur brevlådan. Inte särskilt roligt. Fast idag var det skillnad. Jag fick ett alldeles eget brev!
Får man brev med posten, så gäller det att öppna det snabbt. Det brukar nämligen innehålla spännande och ätbara saker.
Mitt brev var lite svåröppnat, så jag fick be husse om hjälp. Ett stort ben trillade ut ur kuvertet. Ett sådant stort som man ska gömma och spara till senare.
Jag fick inte gömma det ute, så det ligger numera på ett hemligt ställe (=under kudden i min säng).
I kväll vet jag en västgötaspets som kommer att ligga och tugga på ett fin ben!

Hej så länge
Sverker

Leg. paketmottagare

BREVBÄRARE Här lägger min brevbärare något i min brevlåda. För det mesta brukar det vara reklam och räkningar till min husse. Idag var det dock något alldeles extra.

SVÅRT I Finns det en öppning någonstans. Jag känner att brevet vill bli öppnat med en gång.

SVÅRT II Kanske det blir lättare i andra hörnet? Men icke!

HJÄLP Lite pinsamt, men jag bad husse om hjälp. Han har av någon anledning lättare att öppna post.

GÖMMA Ser du på skuggan att jag har en fin tuggpinne i munnen. Jag är på väg att gömma den, så inte husse tar den. Dock hann jag inte. Han tog mitt tuggben och slängde in det. Nu är det gömt inne. I kväll ska jag ta fram det och tugga på det. Gott!

KORT Jag fick inte bara ett ben, som inte är så bara, utan jag fick ett fint födelsedagskort också. Tack Inger och Janne!

4 kommentarer:

  1. Massor, massor med grattis i efterskott på 14-årsdagen Sverker! Jag är ledsen att jag missade att gratulera dig på den alldeles riktiga dagen, men jag hade fullt schå med en massa andra saker så det flög ur huvudet. Jag ser att du blev ordentligt firad i alla fall och det gläder mig. Ja må du verkligen leva uti hundrade år!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket. Det enda som fattades var kalvfärsbullar à la Sverker. http://kjerstismatochprat.blogspot.se/2012/05/kalvfarsbullar-la-sverker.html

      Radera