8 juni 2014

Detta är årets allra längsta dag

VÄNTA Den här dagen väntar jag bara på att den ska ta slut. På bilden väntar jag dock på att min Agnes ska tappa något från frukostbordet. Det gjorde hon.

Dagen före julafton är lång. Dagen före min födelsedag är längre. I morgon fyller jag 14 år. Kommer det någonsin att bli kväll idag? Kommer jag kunna sova? Kommer min husse och min Agens ihåg mig? Kommer jag att få några presenter? Frågorna hopar sig!

Det är alltid jobbigt att fylla år. Inte så att själva födelsedagen är jobbig, men dagen innan. Tankarna mal i mitt kloka huvud. Tänk om det bara är jag som kommer ihåg att jag fyller år i morgon. Konstigare saker har hänt här hemma, men inte viktigare.
Som du säkert vet, så är min födelsedag årets viktigaste dag. Det är du min familj kan återgälda lite av den glädje jag har givit dem. Tänk att jag fyller 14 år!
Lämpliga presenter till mig är korv, blodpudding, en sådan där köttbit som Lucy brukar få, tuggben, hundgodis och mycket annat.
Jag vill gärna göra klart för alla, att grönsaker passar inte till en västgötaspets.

Hej så länge
Sverker

Leg. födelsedagsfirare i vardande.

SPRINGA Ett sätt att få tiden att gå är att springa. Jag tog med mig min Agnes ut på en tur. Jag springer efter min Agnes, för att kunna vakta bättre. Jag fick inte springa hela tiden, utan husse kopplade mig och vi gick. Sverker är en konvalescent påstod husse. Där har han fel (igen). Jag är en västgötaspets.

KLARVAKEN Så här kommer jag säkert se ut i natt när jag ska sova. Alldeles klarvaken. Det är svårt att sova, när nästa dag är så viktig och betydelsefull.

VÄNTA Nu väntar jag bara på att det ska bli mörkt och att månen tittar fram. Då blir det snart födelsedag. Hoppas jag får många presenter.

4 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte8 juni 2014 kl. 13:24

    Du kan träna på att fnittra så du kan bete dig som en fjortis imorgon!

    SvaraRadera
  2. Jag är helt säker på att du kommer få måååånga presenter imorgon så försök och sov lite i natt så du är pigg imorgon på din stora dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag ska försöka sova. Tiden går fortare då! Men det är inte lätt1

      Radera