30 maj 2014

Min positiva dag – som inte ska upprepas

Om du har Facebook, så har du kanske sett att folk ska räkna upp tre bra saker. Bara så där alltså utan någon anledning.
Detta är ju som du förstår både krystat och löjligt. Det finns inget positivt nästan. Tänk dig själv att bo tillsammans med min husse. Vad skulle vara bra med det? Men liksom alla andra har jag också hittat på saker som är mindre dåliga och presenterar dem som årets mest positiva saker.
Här kommer de:


Hej så länge
Sverker

Leg. tillfälligt positiv

1

VACKER Det är en fröjd för mig varje gång jag hittar en spegel i rätt höjd. Det är inte ofta, om än någonsin, man ser något sådant vackert och stiligt. Tänk vad min omgivning måste njuta av mig. Det är positivt!

2

PROFIL Nu tror du förstås att du ska njuta av min profil. Det kan du ju få göra, men det är min effektiva nos, som känner en löptik på ett par kilometers håll, min skarpa blick och mina döva öron (=behöver inte lyda längre) som marknadsförs här. Tillsammans med min hyperintelligenta hjärna, så förstår du att mitt huvud är något extra. Det är positivt!

3

VACKERT Längst med min väg växer det alltid blommor så här års. Midsommarblommor och hundkex hoppas jag att du ser. Så fint har jag det på min stora utomhustoalett! Det är positivt!

4

STIG Vår gräsklippare heter The Stig. Den har underlättat mitt trädgårdsarbete avsevärt. Den gamla gräsklipparen måste ju jag springa jämte och skälla på. The Stig klarar sig alldeles själv. Det är positivt!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ser ut att ha krympt på sista bilden eller är The Stig väldigt stor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så jag och Stig ser ut. På grund av sjukdom och för lite mat, har jag krympt lite.

      Radera
  2. Stackars dig men vilken tur att du får besök som matar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är alltid synd om mig. Men jag tar det med en svansviftning.

      Radera