27 maj 2014

Hur du vet att du lever

MORGON Om du ser solen gå upp, så vet du att du lever den dagen. Väldigt praktiskt. Om du sedan ser solen gå ner, så har du levt ännu en dag.

Alldeles snart ska jag åka till sjukhus igen. Idag är det bara en kontroll och lite prover. Jag känner mig inte precis sjuk alls.
Därför får du idag se lite bevis på dagar som jag har levat innan.


Varje morgon tar min husse en bild med sin telefon på dagens soluppgång och dagens kväll. Det blir ganska många. Jag är med varje gång och ser till att det blir rätt.
Ibland finns det ingen sol, men om det är ljust, så är det en ny dag i alla fall.
Nu ska jag åka snart. I morgon ser du hur det gick.

Hej så länge
Sverker

Leg. solforskare

SOL När solen skiner på morgonen, kan det se ut så här om det är blommor i vägen.

REGN En del morgnar kanske det regnar, men det blir ljust ändå. Även sådana dagar kan utsikten skymmas av blommor.

FÄRG Det kan finnas en blandning av moln och inte moln. Då kan det bli olika färger när solen går upp och ner.

BOMMUL Molnen kan se ut som bommullstussar ibland. Om det inte blåser ser man molnen i dubbel upplaga.

KONSTIGT Det kan hända att det finns ett moln som gör sitt bästa att skymma solen, men du kanske ser att solen tittar fram i ett tunt rött streck.

SLUT Om min husse och jag går ner till stranden, så kan det se ut precis såhär när dagen håller på att ta slut. Då är det dags att gå och lägga sig och vänta på att solen ska gå upp igen nästa dag.

2 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte27 maj 2014 kl. 20:01

    Lille Sverker, kram och lycka till hos veten imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit uppskjutet. Vetrinärdoktorn var sjuk. Jag är ganska frisk.

      Radera