12 maj 2014

Husses nya fina leksak tål att bada

VATTENTÄT Husses nya leksak går att doppa ner i dammen, som du ser på bilden. Det kan man med husses andra kameror också. Skillnaden är att den fina orangea kameran inte går sönder.

Att tro att husse ska växa upp, är nog en ganska hopplös tro. Han är otroligt barnslig för sin ålder. Därför blev han extra glad, när han fick en ny leksak på sin födelsedag som kom från Amerika.

Det kom ett paket ända från Seattle till husse. I den staden, eller strax utanför i Bothell, bor min David, som är husses son, min Stephanie, min Evan och min Emily. Paketet innehöll en kamera till husse. Det fanns inget till mig.
Det fiffiga med husses nya leksak är att det går att ta bilder under vattnet. Efter det kan man använda kameran igen. Den går inte sönder.
Dessutom kan man se var bilden är tagen, till exempel i en vattenpöl i min skog. Då står det Tranås.
Med tanke på hur fumlig husse är, så är det väldigt fiffigt att kameran är störsäker också. Han kan tappa den, ta upp den och fortsätta att ta bilder.
Naturligtvis kan husse också ta bra bilder med kameran. Den behöver inte användas under vattnet. Med en bra bild menas en som jag är med på.
Att ta bra undervattensbilder blir nog svårt, då jag väldigt sällan uppehåller mig under vattenytan. Lucy tycker om att bada. Men en katta gör ingen bra bild.

Hej så länge
Sverker

Leg. kameraexpert

BRA Detta är ett exempel på en bra bild, som husse kreerade med sin nya leksak. Du ser under vattnet i en vattenpöl, men du ser också mig som tittar ner i vattenpölen över vattenytan.

ÖVER Det går också att fotografera över vattnet. Bilden visar hur ett antal svalor har slagit sig till ro på min granne Anders båt, som flyter på vattnet. Det hade funnits många, många fler svalor, sade Anders.

DAMMEN Dels ser du under ytan på dammen. Då kan du konstatera att den hade behövts rengöras lite mer. Du ser också ytan, där kabblekan speglar sig så stiligt. För att göra det hela ännu bättre, så kan du också se kabblekan över ytan. Ser du de små grodlarverna i vattnet? Vad som saknas på bilden är en Sverker som dricker av det goda dammvattnet.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fina bilder!! Förstår att husse är glad över sin nya kamera.

    SvaraRadera