13 maj 2014

Ett UFO i nöd landade i Tranås

KVÄLLSPROMENAD Jag såg dem. Min husse såg dem inte. Då och då ser jag dem komma och flyga ljudlöst över oss. (Allt är ju nästan ljudlöst nu för tiden.) Min husse skulle fotografera aftonhimlen, men titta noga på bilden, så kanske du ser dem också.

Det finns annat liv ute i rymden. Jag har beviset. Husse begrep inte vad det var för mörk ring i gräsmattan. Jag hade svaret på hans undran, men jag säger inget. Du får inte heller säga något.

Jag har nog sett dem när de farit omkring. Uppenbarligen är det bara jag som har noterat dem, för annars hade nog världspressen varit här för länge sedan.
Att ett UFO sedan skulle landa i min trädgård, kom som en glad överraskning. Husse är inte överdrivet lycklig över den svarta ring, som rymdfarkosten lämnade efter sig. Jag tyckte det var kul att utbyta tankar med en varelse från en annan planet.
Han var inte stor, men han var klok som en västgötaspets. Tänk om min husse kunde vara lika förståndig.

Hej så länge
Sverker

Leg. UFO-expert

LANDNINGSPLATS ”Vad är det som har hänt i gräsmattan?” Det var min husse som undrade över den för honom mystiska, mörka cirkeln. Jag visste vad det var. Men varför ska jag avslöja för husse att det har landat ett flygande tefat i min trädgård?

BILDBEVIS Du ser ju själv hur det såg ut när det flygande tefatet for iväg. Jag lyckades faktiskt ta bilden själv när husse sov. De hade fått något fel. Punktering eller så. Det var därför de landade hos mig.

DRÖNARE När jag var ute och tog min aftonkissning, såg små saker som flög omkring. Jag tror att det var drönare som spanade efter något.

ALIEN Här har du beviset: det finns liv på andra planeter. Vi språkade lite, som du ser. Det visade sig att han blev kvarglömd, när han utförde sina behov i en buske. Det var honom drönarna spanade efter, berättade han. Han pekar åt där han bor. Det heter… nej visst ja. Jag får inte avslöja det.

2 kommentarer:

  1. Såna där konstiga cirkelmärken har vi också haft på vår gräsmatta! Men jag har inte sett några UFO:n eller mystiska varelser. Man undrar ju vad det kan vara!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alltid man ser dem. Fast märkena syns ju. Bra och veta vad det är.

      Radera