15 maj 2014

Det har varit väldigt mycket synd om mig

SJUK Jag orkade inte stå upp, så därför ligger jag på golvet i undersökningsrummet. Ser du grejen jag har i tassen. Genom den kan man ta blod och sedan kan man ge tillbaka dropp. Det var ett fint plåster med tassar på.

Det har varit synd om mig. Mycket synd. Jag har varit sjuk. Mycket sjuk. Jag har till och med legat på sjukhus i tre långa dagar. De mumlade om att utgången var oviss.

Det började i söndags. När husse vaknade hade jag ännu inte väckt honom. Jag orkade inte. Jag var jättetrött. Inte ville jag ha någon frukost heller. Jag åt lite, lite filmjölk.
På kvällen ville jag ha lite middag, men jag fördiskade inte ens. På natten kräktes jag upp allt jag ätit.
På måndag var det husse och jag som åkte till djursjukhuset i Jönköping. Husse har också varit på sjukhus i Jönköping.
Jag hade jättemycket feber i rumpan och sedan rakade de mig på tassen. De stack in en grej i benet, så de kunde ta blod från mig. Senare fick jag dropp där, men då var inte min husse med. Han hade inte tålt det.
De fotograferade mig inuti också och tog ultraljud. Skam till sägandes, så är jag rakad på magen. En partiell nakenhund kan man tycka.
Igår fick husse hämta mig och jag är ganska bra. Men jag ska äta antibiotika för min sjukdom jag har fått av en elak fästing. Dessutom hade jag dåliga levervärden och en sten i urinblåsan. Den senare ska försvinna med specialfoder.
Jag har inte skrivit om min sjukdom innan, eftersom jag ville undvika folksamlingar vid min sjukbur.
Dessutom var utgången oviss, sade de. Fast jag visste minsann var utgången fanns. Det är ju samma väg jag kom in.

Hej så länge
Sverker

Leg. halvsjuk

VÄNTRUM Först fick jag sitta i väntrummet. Där sprang det omkring andra hundar och det satt katter i burar. Jag tog det säkra före det osäkra och satte mig på min pärm, så ingen skulle ta den.

KAXIG Dels var jag sjuk och dels är undersökningsbord inte så roliga. Jag försökte se ynklig ut, så de skulle vara snälla mot mig. Egentligen är jag väldigt kaxig.

FOTO Det är min doktor som sitter och njuter av två raktigenombilder hon har tagit av mig. Jag är stilig så också.

UTGÅNG Varken husse eller doktorerna behövde oroa sig över utgången. Här är den ju!

NJUTA Nu kan jag njuta av vårsolen här hemma. Jag är fortfarande lite trött, men snart blir det nog full fart igen.

22 kommentarer:

  1. Stakars lilla Sverker.Men du vet ju att en Västgöte klarar sig alltid.Friskna till snart.Elliot hälsar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår mycket bättre, men jag är lite trött.

      Radera
  2. Simon Pudels matte15 maj 2014 kl. 13:03

    Stackars dig Sverker, inget kul att vara sjuk. Nu får husse skämma bort dig riktigt mycket. Fästingar är elaka och mycket onödiga små kryp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också fästingar är jättedumma. Jag får köttbullar lite då och då, men husse stoppar in något i dem.

      Radera
  3. Åh, stackars dig Sverker! Det var otäckt att läsa att du varit så sjuk. Men huvudsaken är att du är på bättringsvägen! Här plockas det också fästingar var och varannan dag, men ingen av dem har varit så elak som din fästing var. Hatar fästingar! Hur ska det gå med fördiskning nu då, tillåter din nya diet fördiskning? / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja jag äter lite dåligt. Jag har faktiskt ratat fördisken idag. Fast det var bara filmjölk.

      Radera
  4. Åh stackars!!! Fästingar är jätteäckliga. Hoppas att du kryar på dig fort nu så du kan hålla ordning på Husse igen. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har varit orolig för honom. Han har så svårt att klara sig själv.

      Radera
  5. Stackars lilla Sverker vilken tur att du är på bättringsvägen, vila dig nu ordentligt och ät mycket köttbullar så du blir pigg och kry ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får inte så många köttbullar som jag skulle behöva, men jag hoppas jag blir bra ändå.

      Radera
  6. Krya på dig Sverker! Och akta dig för elaka fästingar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att bli bra snart. Det är svårt att akta sig för fästingar. De är så små. Och elaka.

      Radera
  7. Men Sverker så tråkigt! Jag blev jätteledsen att höra att du varit så sjuk. Hoppas verkligen att du snart blir pigg och frisk igen. Jag tror faktiskt att Gud gjorde en liten miss när han skapade fästingarna! Riktiga otäckingar är de! Lömska och försåtliga! Jag har fått borrelia av en fästing en gång. Usch! Krya nu på dig riktigt snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag blir bättre och bättre. Hoppas jag.

      Radera
  8. Krya på dig Sverker ♡
    Hälsningar Tora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kämpar på. Jag kan hoppa upp i soffan nu!

      Radera
  9. Oh Sverker, vi blir skitoroliga här nu ju! Och matten blir alldeles gråtig i ögonen när hon hör om sjuka hundar, speciellt Västgötaspetsar.
    Massor av kryapådighälsningar från Semlon och hans kameler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att jag blir bra. HÄLSA KAMELERNA!!

      Radera
  10. Krya på dej Sverker sötnos!

    SvaraRadera
  11. Fy fy på fästingen som vågar sig på allas vår bäste Sverker!
    Stackars dig som har varit så sjuk. Hoppas att du snart är i full sving igen och att du får massor av härlig fördisk som tröst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville inte ha någon förrädisk, så jag fick åka tillbaka till djursjukhuset istället.

      Radera