9 oktober 2013

Vem är det som kommer och stör?

SYSTER Men se, är det inte husses syster. Jo, det är det. Nu är frågan om hon har med sig sin hund Mephisto, eller vad det är han heter. Den du ser lite suddigt vi bilen i bakgrunden är dock ingen hund. Det är min husses syster. Hon är Mephistos matte.

Tidigt idag på morgonen fick jag besök av Mephisto, eller Massimo eller vad han heter. Det är synd om honom, för han är en tax. Det innebär att man inte får springa lös, eftersom man smiter. Jag får gå lös, för jag lyder. Ibland.

I alla fall så ville den lille spinkiga taxen ha lite sällskap under sin morgonpromenad. Vad kan väl vara bättre sällskap en stilig västgötaspets? Och varför inte välja den stiligaste, Sverker?
Det gladde mig lite att kunna lyckliggöra en liten ful tax en dag i hans kopplade liv. Fast jag kunde ju knappast visa honom något, eftersom han satt fast i husses syster med ett koppel. Jag får gå som jag vill, för jag sätter inte efter rådjur och harar.
Fast lite besvärligt var det, eftersom jag var tvungen att kissa över alla ställen Massimo hade markerat.

Hej så länge
Sverker

Leg. sällskapshund

MASSIMO Inte är han någon skönhet. Inte i jämförelse med mig i alla fall. Han går utåt med fötterna som en tax.

SNÖRE Eftersom stackaren inte får gå som han vill, har han blivit en baddare på att sträcka sig. Jag undrar om han var så här lång från början, eller om det är något han har tränat upp?

2 kommentarer:

  1. Matte tycker att kaffemaskinen är riktigt söt.

    SvaraRadera