10 oktober 2013

Ett litet hurra för husses gamla syster

OBYGDEN Detta är husses syster och husses systers tax, Massimo. Du kan också se hur det ser ut i obygden. Där är det inte diskat. Särskilt inte efter man just har ätit.

Hela dagen idag fyller min husses syster år. På grund av min godhet så gratulerar jag henne. Under årens lopp har hon hunnit bli 72 år. Jag tror inte hon orkar blåsa ut alla ljus, om hon fick en tårta.

Min husse och jag har känt henne i hela våra liv. Hon har bara känt mig i 14 år, så jag känner henne bättre än hon känner mig.
Jag skrev om henne igår. Hon var ju här med sin avlånga hund och hälsade på, men nu är hon tillbaka där hon bor i obygden. Obygden heter Håbol och ligger i Dalsland.
I vilket fall som helst så gratulerade både husse och jag henne igår när hon var och hämtade sina presenter.

Hej så länge
Sverker

Leg. gratulant

SKOGEN På promenad i min skog. Den fega taxen tordes inte sitta kvar på min utsiktssten. Hon i rött är dagens jubilar.

EFTER Både husses syster och hennes tax halkar efter när man är på promenad. Så är det jämt när man tar ut dem i friska luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar