1 september 2013

Det nollas friskt hos mig också

HOTFULL Om ditt nollningsobjekt ligger ner, så går du fram med hotfulla steg. Hjälper inte det kan du morra lite. Ser du hur ynklig min nolla till husse ser ut. Ser din husse ut så, så vet du att du lyckats.

Det är inte bara Lundsbergs överklasskola som kan stoltsera med nollning. Jag kan idag nöjt avslöja att det förekommer även på min underklasskola här hemma. Här finns det nämligen en riktig nolla, som måste sättas på plats.

Kamratfostran är något fint. Nollning kan ses som en inledande kamratuppfostran. Att på ett framgångsrikt sätt kunna plåga yngre, svagare och löjligare kamrater, är en kunskap som kan komma väl till pass senare i arbetslivet. En merit som ses som en rejäl fjäderplym i hatten när du ska bli chef i pappas företag.
Jag bor tillsammans med en riktig nolla (=husse), som du vet. Han är i starkt behov av nollning och kamratuppfostran. Exempel är: väckas tidigt på morgonen, smutsa ner hans byxor, slicka honom i ansiktet när han sover middag.
Mest kamratuppfostrande är jag, då jag äter upp hans mat.
Tänk på att om dina åtgärder är obehagliga för nollan så är de behagliga för dig. Detta är den värdegrund som både min skola och Lundsberg hyllar och står för.

Hej så länge
Sverker

Leg. nollare

VÄLTA Kan man välta kossor, så kan man välta hussar, brukar jag säga. Om du inte lyckas med att välta nollan, så kan du ju alltid smutsa ner hans byxor. Se till att du har leriga tassar.

ANSIKTSATTACK Har du lyckats med din föresats att få omkull hussen, så ge dig på att slicka honom i ansiktet. Det tycker inte nollor om. Se till att du ätit harpluttar innan. Äckligt tycker ditt uppfostringsobjekt.

ÖRAT Slafsa runt med tungan i örat är obehagligt för nollan. Därför är det väldigt uppfostrande. Desto obehagligare – desto bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar