3 september 2013

5:2-dieten som garanterar dig fem kilo på två veckor






Jag har idag glädjen att kunna presentera den nya 5:2 direkt från Amerika. Den ger garanterat 5 kilo på bara två veckor. Den revolutionerande dieten är utvecklad av min Agnes och min husse vid deras senaste USA-besök.

Det som gör den nya amerikanska 5:2-dieten så mycket roligare, är att du inte kämpar ensam. Min husse och min Agnes praktiserade den tillsammans under sina två amerikaveckor härförliden.
Du behöver inte läsa på innan, men det kräver lite självdisciplin för att lyckas fullt ut.
Fem kilo på två veckor, låter inte det som en önskedröm? Inte, säger jag!

Så här går det till:
Du och din dietkamrat äter inte två – utan fem portioner varje måltid. Stora portioner ska det vara också! Se också till att få i dig mycket smör, sylt och sirap. Skölj ner det hela med rikligt med öl. Undvik grönsaker och annat onödigt tjafs.
Resultatet låter inte vänta på sig. Redan efter två veckor har ni tillsammans gått upp fem kilo.
I alla fall gjorde min Agnes och min husse det.

Hej så länge
Sverker

Leg. dietist

FRUKOST Detta är 2,5 frukostar. Alltså en frukostportion till min nya 5:2-metod. Som du ser innehåller den bara det nödvändigaste för en bra start på dagen: ägg, stekt bröd, stekt potatis, bacon, korv, amerikanska pannkakor med en rejäl smörklick. Komplettera med rikligt med sirap. Nu gäller det för min Agnes att äta upp allt.

MELLANMÅL Efter frukosten kan det vara gott med ett mellanmål. Varför inte tre-fyra korvar och ett par öl? Chris vet hur man gör minsann! Chips till sitter också bra.

RATIONELLT Se till att du har rejäla grejer när du lagar maten. Annars får du bara springa fram och tillbaka och tappa kalorier och kilon. Min Agnes och Lisa, vet minsann hur det går till att göra frukost.

FÄRDIGÄTEN När du ätit färdigt, ska du inte orka sitta. Följ min Agnes exempel och lägg dig ner. Hon har just vräkt i sig frukostpannkakor hemma hos Eloise. Som du kan ana, har hon spetsat pannkakorna med lönnsirap och Nutella. Vad du inte ser är smöret, som också hör till. Tallriken ska vara så tom, så att fördisk är onödigt!

2 kommentarer:

  1. Det där ser väldigt gott ut! Lätt värt de extra kilona! Min matte är bra löjlig som äter sallad när det finns sådana här godsaker! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fördisk efter sallad är ju bara löjligt. Det är verkligen INGET att tala om.

      Radera